Na een aantal dagen Wenen vandaag aangekomen in Praag. In Wenen niet veel rond kunnen struinen omdat we daar met schoonpa (87) zijn Weense vriendin (80, nu Salzburg) waren en mijn vrouw twee gescheurde meniscussen (menisci?) heeft. Toch naast al het nieuwe geweld ook de nodige vintage horloges gezien, maar niets dat mijn zelf opgelegde koopstop kon doorbreken. In Praag hoop ik echter een (doodgewone) Prim uit de sixties te vinden. Ik hoop dus snel wat te kunnen posten. Iemand tips voor een winkel die ik niet mag missen?
In de straat waar deze winkel is gevestigd zijn meerdere antiekwinkeltjes waar vintage horloges te vinden zijn. Ook in deze zaak trouwens. Veel plezier!
Dank!
Weet je wat de straatnaam is? Ik dacht eerst ‘Zaruka 12’ , maar dat is 12 (maanden) garantie ( )
Nee man. Praag is hier 3+ uur rijden vandaan. Zie je van hier dat ik daar heen ga om horloges aan dubbele prijs te kopen wegens hoofdstad.
Nog altijd dichterbij dan Belgiestan
Ja dus
Oh wacht, mis gelezen.
Dat bonnetje van @Driftkikker heeft geen naam of adres voor zover ik zie, anoniem geschreven kassabonnetje tenzij het Paragon is, maar er staat geen IČO of DIČ op. Vermeldt gewoon “verkocht volgens de wet blabla, tweedehands waren, voldaan, garantie”.
Ik heb al gezocht op de naam Paragon, maar geen vintage winkel onder die naam gevonden.
OK, dood spoor
Ik heb in Praag wat horloges gezien, maar wel echt aan heel stevige prijzen. (200-400 euro voor een Prim handwinder).
Da’s belachelijk ja. Tenzij je een nieuwe bedoelt - daar gaan die gewoon voor, al snap ik ook niet goed waarom.
Een vintage Prim zou, tenzij het een speciale versie is (Pospartak, Diplomat, Traktor in goeie staat) nooit meer dan 100 euro mogen kosten, ongeacht wat.
Praag. Mooie stad om te bezoeken. Maar je hebt toch bij elke straathoek het gevoel dat je wordt besodemieterd met een ‘typisch Tsjechische’ trdelník. Wellicht dat het met horloges anders is.
Wat het ook… is. Typischer wordt het niet.
Lekker ook in de winter. Die met kaneel althans, de andere zijn humbug.
Maiselova, da’s pal in de oude binnenstad. Leuke omgeving.
Het is typisch omdat het elke 50m wordt verkocht van het begin van de stad tot Charles Bridge… Het YouTube kanaal van Janek Rubes, Honest Guide ben ik erg fan van. Hij vindt het niet zo typisch Tsjechisch. Kwam van oorsprong uit Hongarije geloof ik. Maar doet het goed in de straatverkopen. In de zomer tref ik alleen maar afgekloven hoorntjes in prullenbakken. Vandaar mijn aversie
… en ook in elk klein provinciestadje, aan kraampjes op de parking van supermarkten, aan winkelcentra, op dorpspleinen of op zowat elke markt, optreden of ander evenement buiten de zomermaanden. Het is niet enkel Praag en niet enkel de toeristenzones hoor.
Je moet ook goed gek zijn om tijdens een continentale zomer warm wintervoer te gaan eten komende week krijgen we nog 6 graden hier. Dat begint rustig naar een punt te gaan waar de kleine hier gaan beginnen ooglonken naar trdelník
Ongesuikerde slagroom. Bahhhhh