Deze week weer bezig geweest met het weer tot leven wekken van vintage horloges.
Links een Prima horloge rechts een Tanivas met “steentje” op de wijzerplaat.
De Prima vind ik ook erg mooi en interessant, want de groene rand van de wijzerplaat is geen gewone verf maar Radium verf. Lang geleden moet dat spectaculair hebben opgelicht in het donker. (Helaas niet meer functioneel)
Maar er komt nog steeds flink veel straling van de wijzerplaat af: meer dan 10 microsievert per uur.
Gistermiddag even op de fiets naar mijn vaste horlogebanden adres. Bij het graven in de bakken vond ik een perfect passende band in versleten groen! (past Prima)
Twee hele mooie horloges André! Vooral de combi met de “versleten” groene band is erg mooi.
Ook de Tanivas is mooi. Ik heb zelf nu ook twee penankers en ze lopen gewoon prima op tijd. Als je er niet teveel voor betaald en je vindt ze gewoon mooi om te zien, is dat toch prima?
Leuk, om de Tanivas weer eens te zien. Heb ik ooit als kleine jongen (da’s heeeeeeel lang geleden ;)) gekocht bij “Moffie”, een standwerker die van alles en nog met het gebruikelijke daarbij behorende show-element, verkocht op markten.
Ik heb er jaren de tijd op afgelezen, maar zou niet weten of ie nog ergens in huis is, of dat ie via de kliko is afgevoerd. Er hoorde oorspronkelijk een koper/goud-kleurige meshband bij.
Leuk, om de Tanivas weer eens te zien. Heb ik ooit
als kleine jongen (da’s heeeeeeel lang geleden ;))
gekocht
Gerard,
Leuk dat je de Tanivas herkent. Een beetje jeugdsentiment, ook dat verdient een plaatsje in je collectie, dus ik hoop niet dat het horloge in de kliko is verdwenen.
Als je jouw Tanivas vindt, dan wil ik die wel even voor je servicen.
Het is een eenvoudig ding, maar die van mij functioneert na al die jaren nog prima.
En ook een penanker uurwerk hoort voor mij in mijn collectie:D
Leuk hoor.
Die Tanivas lijkt heel erg veel op de Zeuth van mijn opa die ik onlangs weer opgeknapt heb.
Ik moet er nog eens foto’s van maken.
Ook met penanker uurwerk. Baumgartner ?