Prinz , is dat iets?

Zag op MP een setje Prinz-automaatjes staan. Zijn dat een beetje acceptabele horloges met goede mechaniek? Of te onbekend om er iets van te zeggen en dus beter niet doen?

Link: http://link.marktplaats.nl/m972010064

(met het risico dat iemand ze voor me wegkaapt, het huidige bod wordt in ieder geval niet geaccepteerd. De vraagprijs die me via mail is aangeboden is de reden dat ik het topic hier start).

Bijgaand een link van Ebay;

Van het merk kan ik ook niets terugvinden

Ik had ze ook langs zien komen. De eerste vind ik wel gaaf. Merk zegt me niets, ik ga zo wel even op onderzoek uit :blush: Edit: Wauw, weinig te vinden. Dat word weer een nachtje onderzoek…

OK, dus het ligt niet aan mij dat ik niets kan vinden… Die Ebay-link is interessant…swiss made, staat er bij de twee in de advertentie waar ik naar heb gelinked niet bij. Ik vind vooral bij de donkere het kader om de dag+datum erg slordig…of zou dat de loep zijn die vertekent?

[quote=“Sagehomme, post:3, topic:52807”]
Dat word weer een nachtje onderzoek…
[/quote]Alsjeblieft, doe dat niet, het is het echt niet waard… :cold_sweat: :wink:

Ik denk ook niet dat het hetzelfde merk is eigenlijk. Ander lettertype, logo erbij.

Ik denk sowieso niet dat Prinz een merk is. Ik gok dat het in de jaren noem iets is uitgebracht met Prinz in de dial ipv… noem iets. Er zijn ongelofelijk veel bedrijven die Prinz heten, ook in de industrie. Misschien toendertijd een cadeautje aan werknemers of bij aankoop van… De Nederlandse dag/datum aanduiding zal betekenen dat ze ook absoluut voor de nederlandse klant/markt bedoeld zijn.

Daarintegen wel leuke vintage klokjes en een tweede kom je dus niet snel tegen. Waarde hangt dus eigenlijk vooral af van het uurwerk. Als je ze mooi vind en ‘the price is right’ gewoon doen! Dat zou ik waarschijnlijk ook doen.

Dat onderzoek vind ik zelf ook gewoon leuk, dus maak je maar geen zorgen :smile: