Prisma Compressor

Goedenavond HF leden,

Ik koop af en toe een doosje of tasje met horloges om ermee te experimenteren en soms zit er wat bijzonders bij. Zo ook met dit Prisma horloge, na een grondig schrobbeurtje kwam er een mooi horloge onder vandaan.

Op de achterkant staat Compressor quarts AQ-205 (zie foto) en er zit een ESA 536.121 uurwerk in. Daarnaast zit er mooie rode rand tussen het glas en de kast.

Weet iemand meer van dit horloge? Kan er namelijk niets over vinden.

Alvast bedankt en goed weekend!

9 likes

Lijkt veel op een Omega quartz die ik ooit heb gehad. Prachtige horloge trouwens deze Prisma. :ok_hand:

1 like

Dank je wel! Vond het ook een bijzondere vondst. Als ik het uurwerk opzoek kom ik veel “duurdere” merken tegen met hetzelfde uurwerk.

Lijkt me helemaal echt, wat grappig een compressor kast in deze vorm en met een quartz uurwerkje!

1 like

Ik ben toch wel nieuwsgierig naar een foto van binnenzijde deksel @cabouter .
Ik heb deze kastvorm voor een compressor ook nog nooit gezien, en gezien de late 70ties/ 80 ties stijl en 5 atm vermelding ben ik toch wel benieuwd of het een ‘echte’ epsa compressor is.

1 like

Ik koop af en toe een doosje of tasje met horloges om ermee te experimenteren en soms zit er wat bijzonders bij.

Sorry dat ik even inbreek in dit topic.
Ik ben ook geïnteresseerd in dat soort partijtjes.
Waar kan ik die vinden.

Dit was een vraagje aan Cabouter, sorry.

Staat niets in….

1 like

Op marktplaats, ebay, online veilingen, etc. Op zoek naar quartz of handwinder?

1 like

Is volgens mij een van de eerste quartz modellen van Prisma, eind 70 tiger jaren.
Compressorkast werd destijds eerder gebruikt voor de ,betere,mechanische Prisma
modellen.
Leuke aanwinst.
Veel plezier ermee.

1 like

Dank je wel Jank, gisteravond batterijtje vervangen en vandaag de hele dag gedragen. Is een prettig horloge. Erg blij mee!

1 like