Prisma dameshorloge weer in bedrijf

Een oude horloge van mijn vrouw heb ik laatst getracht op te knappen. Een mooi klein uurwerkje met een mechanisch caliber, Durowe 69 INT.

Leek zo mooi maar na het geheel uit en inelkaar gezet te hebben bleek dat er naast de opwindas ook een ander onderdeeltje stuk was. Na zoeken op internet was het mij duidelijk dat het een total loss zou worden.
Deze week ging het zomaar wegleggen van dit horloge me toch wat te ver. Ik ben gaan kijken of ik er een klein kwarts uurwerkje in kon zetten uit een ander sloop-horloge.
Dat is me gelukt al was het lastiger dan gedacht. Alles past net niet.
De pootjes van de wijzerplaat moesten eraf, de nieuwe opwindas ingekost, de wijzers vpaste niet meer dus die ook vervangen en bijgeknipt en gedaan.
uiteindelijk is het gelukt dus kan het horloge weer in bedrijf, maar nu als kwarts-uurwerkje.

15 likes

Leuke restauratie!

1 like

Niet om het een of ander, maar was het niet veeeeel makkelijker om op ebay een uurwerkje van hetzelfde type te scoren?
Wel kudo’s voor je doorzettingsvermogen!

1 like

Ik heb daar wel naar gekeken en ook wat gezien. Wat mij heeft besluiten dat niet te doen is het feit dat het een zilveren horloge is. Mijn vrouw vindt het wel mooi maar gaf aan het niet meer te willen dragen. Zo’n gedoe met het poetsen van het zilver. Dat is niet meer van deze tijd.
Ik laat het nu als blikvangertje in de vensterbank staan. Leuk dat het ook weer loopt.

2 likes