Hallo!
Heel lang heeft dit horloge van het merk Prisma in de kast gelegen. Hij was van mijn opa en is inmiddels bijna 30 jaar in mijn bezit. Hij moet met de hand opgwonden worden en loopt nog exact, voor zo ver ik het kan beoordelen. Op de voorkant staat incabloc (maar dat is natuurlijk niks unieks). Op de achterkant staat Prisma 22 en ik heb het achterplaatje even opgewipt en daar staat helaas ook verder niets in. Alleen op een plaatje in het binnenwerk staat “Seventeen 17 diamonds”, verder niks, ook niet op het polsbandje
Over het inliggende caliber:
ETA 2750 (staat er ook op), werd gemaakt van 1969-1982. Het horloge zal dan vermoedelijk van ongeveer 1970 zijn, zoals hiervoor ook al gezegd.
Ik heb een foto van het achterplaatje (daar staat op stainless steel back, shockproof en Sigma 22), maar mocht hier als nieuweling er maar 2 posten ;).
Het horloge is inderdaad goudkleurig (zie titel van de post).
Het design is late jaren 60 en begin jaren 70. Wellicht is het horloge iets jonger als ze voor een wat conservatiever design hebben gekozen. Jaren 80 geloof ik niet. Dat design was toen niet meer courant.