Prisma met vochtschade

Hallo,

Deze prisma heeft veel geleden in een kluis.
Aanslag op de wijzerplaat.

Aangezien het horloge emotionele waarde heeft vroegen wij ons af of het te repareren valt.
Heeft iemand meer informatie over het horloge?
Een goed adres in Limburg / omgeving eindhoven voor een reparatie (indien haalbare kaart)?
En een grove inschatting van de kosten.

Ik weet niet of het nog loopt, durf het niet op te winden in deze staat.

Alvast bedankt!
Plaatjes:



Geen idee of het te herstellen is, maar allemachtig wat was dat voor kluis?

De kast is goud volgens de stempels op de bodem dus schoonmaken is geen probleem, de band zou ik meteen in de kliko doen. Komt het groen (koperoxide of zo iets?) op de kast bij vijf uur van de band?
Gezien het groen op kroon en wijzerplaat vrees ik dat ook het werk geleden heeft.

Kroon vervangen is geen probleem. Een donor voor de wijzerplaat vinden lijkt me niet makkelijk maar wie weet.
Het werk is niet Zwitsers dus het zal wel Duits of Frans zijn, dus een donor of donordelen te vinden zal wel meevallen.
Al met al: niet onmogelijk, alleen de wijzerplaat wordt lastiger, ook omdat ie zo te zien gebombeerd is.

Stond de kluis onder water?

Bedankt voor de reacties.
Geen idee van de kluis.

Dus opzoek naar een vergelijkbaar horlogeā€¦
Is de kroon niet te reinigen in bijvoorbeeld ultrasoon badje oid?

Het heeft een klikdeksel. Er moet ergens op de rand een inkeping zitten. Een scherp mesje er tussen en stevig aandrukken. Niet wrikken, alleen drukken moet voldoende zijn om het te openen.
Ik ben benieuwd hoe het uurwerk er uit ziet.
De kroon is waarschijnlijk niet voorzien van een Logo, dus beter vervangen.
Maar als de deksel er af is, kun je de opwindstit los nemen en de kroon met koperpoets schoonmaken. Je ziet dan vanzelf wat het resultaat wordt.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Ik ga er alleen zelf liever niet mee aan de slag :slight_smile:

Iemand een adresje waar ik hier mee kan aankloppen?

Limburg/Eindhoven

Via het ā€˜ervaringen met horloemakersā€™ bij Hub uitgekomen, het HF is er in ieder geval zeer lovend over.
Denk dat we daar eens gaan aankloppen.

Is het nog gelukt om hem op te knappen?

Toevallig vorige week contact gehad met Hub. Hij heeft de onderdelen allemaal gereinigd alleen de wijzerplaat viel niet te redden.
Dus ben ik op zoek naar een vervangende wijzerplaat:

Hopelijk kan over een tijdje het resultaat hier posten!