Prisma quartz

Hoi, ik heb vandaag het Prisma horloge van mijn opa gekregen. Ik wil graag weten wat voor model/type het horloge is en tegelijkertijd weten hoe ik het horloge open kan maken voor het vervangen van de batterij. Ik plaats een foto van de voor- en achterkant mee. Wie kan mij helpen?

Dit lijkt mij een “snap off” caseback achterkant zit er dus in gedrukt, vaak zit er ergens dus een klein lipje waar je hem met een kort (horlogemakers) mes open kan maken.
Link hieronder zie je hoe.
https://www.youtube.com/watch?v=-FNFNxctYAQ

Het terug drukken kan echter lastig zijn zonder het juiste gereedschap als je daar geen ervaring mee hebt en hoewel er manieren zijn om het zonder een pers te doen, resulteren deze methoden vaak in een gebroken horlogeglas. Quartz batterijen vervangen is vaak niet duur bij een juwelier dus als het veel sentimentele waarde heeft zou ik bij een juwelier langsgaan.

1 like

Je moet inderdaad zoeken naar een inkepinkje tussen kast en deksel. Daar een kastopener of een schilmesje tussen zetten en open wrikken. Je moet wel heel voorzichtig doen, het horloge is van massief goud en dat is erg zacht en meestal vrij dun.
Bij het dichtstukken niet midden op het deksel drukken maar langs de rand, anders druk je er een deuk in.

Heren, bedankt voor het meedenken. Ik heb niet echt een inkeping kunnen vinden, maar het you tube filmpje hielp wel enorm. Ik heb veel voorzichtig achter het bandje een penmes de deksel eraf kunnen wippen. Thanks

Top! hopelijk heeft de batterij niet gelekt… :thinking:

Nieuwe batterij er in gestopt en horloge loopt als een zonnetje!

1 like