Prisma SKX diver

Goedenavond,

Gisteren een leuke Prisma Duiker gekocht. Kast lijkt verdacht veel op de Seiko SKX. Onder de kap een miyota Quartz uurwerk wat nog prima loopt.

Horloge is in een nette gebruikte staat, enkel wil ik in de toekomst nog een keer een nieuw glaasje plaatsen.

Ik kan op het internet niet zoveel vinden over dit horloge, iemand toevallig meer info ?

Foto’s:

15 likes

Niemand die meer kan vertellen? Type nummer of leeftijd indicatie ? Misschien meer mensen met hetzelfde horloge ?

1 like

Heb je ook een foto van de achterkant Gary? Dat zorgt soms voor aanvullende info.

1 like

1 like

Mooie specs en heeft inderdaad veel weg van een Seiko SKX. Met quartz uurwerk eigenlijk nog praktischer. Prisma is trouwens een Nederlands merk. Alles bij elkaar gewoon een leuk horloge. :+1:

1 like

Ik heb bijna hetzelfde horloge gehad, maar dan van het merk ‘Condor’. Volgens mij een huismerk van de Kijkshop ooit. De kast was precies hetzelfde, ook met een Miyota quartz uurwerk, maar een wijzerplaat die nog meer op Seiko leek. Verder kan ik je er helaas niet mee helpen, horloge heb ik al een aantal jaar niet meer.

2 likes

Bij mijn zoektocht op internet kwam ik enkel de volgende tegen:

Hier staat wel een type nr bij:
PRI 3.3S651.003

1 like

Is niet dezelfde, ik zie een 2e kroon op links :thinking:

Er staat wel een Prisma diver zoals van TS op Ebay te koop, maar met weinig nieuwe info:

Old Mens :watch: Prism Diver Watch Quartz 200M Stainless Steel 34mm Vintage Diver 80er $152.50

1 like

Dit is inderdaad niet dezelfde als die van mij, maar bedankt voor het meedenken !

Heb je hier een link van ?

Mijn kast heeft namelijk dezelfde afmeting als een skx dus 42mm excl. kroon

Ik weet niet of skx onderdelen passen. De 7002 diver heeft bijvoorbeeld ook net andere maten dan de SKX.

1 like

Dat wist ik niet… weer wat geleerd.

Had globaal gemeten en kwam rond de 41mm uit en daarmee gedacht dat het wel ongeveer zou kloppen met een skx kast. Maar zal vanavond nog even wat beter meten :sweat_smile:

1 like

Diameter zegt niet alles. Het glas van een SKX is geloof ik net wat kleiner dan de 7002 en de bezel is ook niet overdraagbaar. Even goed oppassen mocht je een nieuw glaasje plaatsen!

1 like

Alstu:

1 like

Ja bedankt voor de tip!

Dankjewel, dat is hem inderdaad ! Kan verder ook weinig info uit de beschrijving halen.

Maar bedankt voor het zoeken !

1 like