Om de een of andere reden krijg ik constant reclame van prisma horloges op mijn Facebook, op zich niet vervelend en ik zat laatst eens verder te kijken en nou moet ik zeggen dat er best leuke modellen tussen zitten voor een redelijk schappelijke prijs beginnend bij 98 euro tot over de 200. Ik heb niet veel kennis van het merk alleen dat het Nederlands is.
Maar ik ben wel benieuwd wat het forum van deze horloges vind, is het een no go, zijn ze niet origineel, of kunnen ze de competitie met seiko aan ( ik noem maar wat extreems hoor niet meteen gaan aanvallen)
Ik heb er gewoon maar een paar modellen eruit gehaald.
De groeten
1 like
Half Nederland liep vroeger met een Prisma rond, het was en is een budgetmerk. Ze hadden vroeger overigens wel modellen met gouden kasten.
Qua klasse vergelijkbaar met de sub-Seiko merken Lorus en Pulsar, en de goedkopere Seiko’s. Voor de prijs zijn de specificaties zeker niet slecht, vaak saffierglas en 100/50m waterdicht. Vaak wel gevouwen, niet massieve, stalen banden.
1 like
van Wikipedia
In tegenstelling tot bij veel bekende merken zoals Casio of Bulova worden Prisma-horloges ontworpen in Nederland en vervolgens gefabriceerd in hoogwaardige productiefaciliteiten in het Verre Oosten. Natuurlijk wordt op de wijzerplaat het merk Prisma aangebracht.
Het is zoals met zoveel andere vroeger bekende merken. De oorspronkelijke eigenaren zijn er om welke redenen dan ook mee opgehouden en iemand anders heeft het merk overgenomen en borduurt voort op het oude renommée.
1 like