Prisma wekker horloge

Mijn vader bleek ooit (jaren 70 waarschijnlijk) van zijn werk een Prisma horloge te hebben gekregen. Deze lag in de la totdat ik hem tegenkwam. Het horloge liep echter niet. @vouwfietser gaaf aan dat het om Adolf Schild wekkerhorloge ging en wilde er wel naar kijken. Zo gezegd zo gedaan. Vandaag heb ik bij André mijn horloge opgehaald. Het is volledig geserviced, glas is gepolijst en er is een nieuwe datumschijf in gezet want deze bleek defect. Hij loopt weer als een zonnetje en ook het alarm werkt goed.

Nu heb ik een prachtig werkend horloge waar ik zeer blij mee ben. Vooral de blauwe dial is een eyecatcher. André heeft prachtwerk geleverd en hield mij volledig op de hoogte van het proces. Top!

Bijgevoegd wat foto’s met verschillend licht

31 likes

Mooie, veel draagplezier :+1::+1::+1:

Mooie vondst; veel plezier ermee :+1:

Beste, dit is een heel mooi horloge, veel draagplezier ermee . dit vind ik nu zo leuk aan oude horloges, heb ooit een Wittnauer van mijn grootvader gekregen, en deze na 30 jaar teruggevonden in een lade. Een onderhoudsbeurt laten doen en deze loopt als een zonnetje.

Heel erg mooi!

Mooi horloge. En dan ook nog een van je vader! Blauwe dial is altijd goed. Mooi bijpassend bandje.
En natuurlijk: Zoals altijd weer knap werk van André de @vouwfietser! Chapeau.