Prisma

Hey nog ff een klein vraagje.
Is het merk Prisma een goed merk of is het te vergelijken met bv een lorus ?

Ik wacht de reacties af :slight_smile:

Groeten,

Subenu

heeft niemand info over dit merk of is het echt junk :stuck_out_tongue:

vroeger wel aardig ( vgl. tissot, certina enz. toen indus, livano, olympic ) tegenwoordig zou ik het idd gelijk stellen met lorus!

Prisma is helemaal niet verkeerd.
Je kunt het niet als “junk” kwalificeren.

Prisma is een merk wat van Seiko is. Qua prijzen zijn ze wat goedkoper als de Seiko’s. Qua styling is er voor ieder wat wils, echter niet echt uniek. Meer een product voor de massa die alleen een tijd wil aflezen.

Men maakt gebruik van Seiko uurwerken en die doen het prima en vaak zeer lang zonder problemen.

De meesten alhier (including me) zijn een beetje doorgeschoten vwb de interesse in horloge en kijken daardoor al heel snel over een merk als Prisma heen.

lorus is ook sub seiko, dus dan net als prisma. Wat ik wilde zeggen is dat het vroeger dus gebruik maakte van zwitserse mechanische uurwerken.

mag ikeven in de redevallenalsikmeniet vergisis Prisma een Nederlands merk dit bedrijf kooptop verschillende plaatsen hunhorloges en laat er prisma in zetten ( zeker geen seiko) lorus, seiko zijn wel van seiko

Volgens mij heb je gelijk en ben ik hevig in de war met Pulsar…

Nobody is perfect…:D:D:D

ok bedankt voor de reacties bij de jewelier kreeg ik de volgende uitleg prisma is een nederlands merk met een japans uurwerk. het viel me op dat de duurdere modelen van prisma saffierglas hebben :). of het gaat om een sieko uurwerk konden ze me niet vertellen. pulsar is wel een zuster merk van seiko.

In de meeste horloges die wel redelijk van kwaliteit zijn en die een japans uurwerk gebruiken enn geen onderdeel zijn van de seiko groep gaat een miyota uurwerk ( en dat is van Citizen ).

Ik heb ook een Prisma maar dan met een Swiss made 17 steens uurwerk. Is wel oud maar loopt nog prima. Dus heeft Prisma in het verleden ook uurwerken gebruikt uit Zwitserland.

ja klopt.

zwitsers uurwerk is een prisma das nogeens apart :slight_smile: