Pro-Hunter.... I love them!

Beste Horlogeliefhebbers,

Via een ander forum heb ik kennisgemaakt met het merk Pro-Hunter. En ik ben er helemaal weg van. Typisch geval van… Ja, dat zijn ze!!! In vuur en vlam X( zo te zeggen. Het is puur een gevoelskwestie, maar er wordt ook het een en ander aan gedaan.

Als basis wordt een rolex genomen en daar wordt ondermeer het volgende mee gedaan:

• Non-reflective Diamond Black case to inhibit reflections from the sun.
  • Fixed Lugs, fitted with a canvas strap ensuring durability and comfort for crawling and other outdoor activities.
  • Luminous markers, especially for those early morning starts.
  • Anti Reflective Coating on the Sapphire Glass.
  • A date function to keep track of days away from urban dwellings.
    The Pro-Hunter is a limited edition timepiece, created from the Rolex Sports Collection and customised to the highest standards our clients expect.
    Limited to 100 Pieces, each the Pro-Hunter is individually numbered and engraved on the case back.

Op de site staat het volgende: “Pro-Hunter verhoudt zich tot Rolex als AMG tot Mercedes”. Persoonlijk vind ik dat ze deze statement waarmaken.
De site vermeld dat ze begonnen zijn, nadat ze de vraag hadden gehad of er geen Rolex was, die gebruikt kon worden bij het jagen. Vandaar waarschijnlijk ook de naam Pro Hunter.
Het enige nadeel is dat ze behoorlijk aan de prijs zijn, heel behoorlijk. Een gewone Deep Sea gaat in Nederland in het grijze circuit voor zo’n 6750 euro. De Pro-Hunter Deep Sea moet 11950 pond opbrengen.:frowning: :)o (En dan hebben we nog geluk met de prijs van de pond op dit moment:D) ).

Persoonlijk ga ik de website in de gaten houden. Voor andere geïnteresseerden is dit de website
http://www.discoverprohunter.com
.
Voorlopig staat een Pro-Hunter nu erg hoog op de wishlist. Onbereikbaar…Misschien…Maar doelen moet je durven stellen 8-).

Overigens denk ik dat je met deze horloges twee kanten op kunt. You love them or you hate them. (tu) or (td)

(Ik heb op dit forum gezocht en er ik heb maar 1 vermelding over gevonden, in het fugazi topic. Dus ik wilde dit graag met jullie delen.)

Van de website van Pro-Hunter heb ik wat foto’s geleend om duidelijk te maken waar ik het nu over heb, Enjoy!!:~

Pro-Hunter Bakelite Bezel Daytona 2008

Pro-Hunter Red Bezel Daytona 2008

Pro-Hunter Deep Sea 2009

Pro-Hunter Ceramic GMT MK I

Met vriendelijk groet,

Michel

Aaah, de bovenste 2 vind ik heerlijk, de onderste twee valt op deze foto’s niet zo goed te zien.

Maar overigens als ik het nu goed begrijp, hebben ze de GMT, SD en Daytona gewoon een “beetje” aangepast onder het motto “jagers horloge?”. Voor de genoemde prijzen ben ik namelijk nog niet gelijk te porren :p.

OHHHHHHHH!!!

gr Ron

Pro-Hunter Ceramic GMT MK I VET !!!

Ik sla even over, ik ben niet zo van het zwart.

Zeg dat prohunter op de Sea dweller is er gewoon op geshopt. Of zit het op het glas gedrukt?

Mijn beste,

Tja, even wennen deze mastodont op het gebied der ‘Haute Horlogerie’.
Maar als ik dan toch moest kiezen, dan ga ik voor de ‘Pro-Hunter Deep Sea 2009’.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dreski,

Zover ik heb begrepen wordt het op de originele wijzerplaat bijgedrukt,

Michel

Voor deze belachelijke prijzen zijn hele mooie horloges te koop.

Erg mooi!!

Ik zou voor de Daytona bakelite bezel gaan!! Jammer dat er maar 100 van zijn gemaakt, zal wel niet zo lang duren voordat ze verkocht zijn.

Het spijt me erg, maar ik kan er niet warm voor lopen…

wrx Schreef:

Dreski,

Zover ik heb begrepen wordt het op de originele
wijzerplaat bijgedrukt,

Michel

Daar hadden ze dan bij deze nog geen tijd voor gehad zeker. :smiley:

De allermooiste heb je er niet bij staan …de Pro Hunter Sea-Dweller …( niet de Deep-Sea ) , die is zo mooi !!!

Vind de Daytona uitvoeringen trouwens niet mooi , vind een gewone stalen Daytona mooier !

Inderdaad, kijken of ik vanavond nog een plaatje kan vinden.

Michel

wrx Schreef:

Inderdaad, kijken of ik vanavond nog een plaatje
kan vinden.

Michel

Hierbij nog wat foto’s van een Pro-Hunter Sea-Dweller.

Plaatjes geleend van het Rolexforum.

Michel

Gelukkig maar, want ze zijn zeer gelimiteerd:)

louis Schreef:

Gelukkig maar, want ze zijn zeer gelimiteerd:)

Dat is een pak van m’n hart, louis:D

wrx Schreef:

wrx Schreef:

Inderdaad, kijken of ik vanavond nog een
plaatje
kan vinden.

Michel

Hierbij nog wat foto’s van een Pro-Hunter
Sea-Dweller.

http://i187.photobucket.com/albums/x154/wrx01/Role
xPVD27.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x154/wrx01/Role
xPVD4.jpg

Plaatjes geleend van het Rolexforum.

Michel

Dat is geen Pro Hunter Seadweller ?

Pro Hunter heeft dubbel rode tekst , en geen t op een nato band …

You’re right. Zoeken is ook een kunst. :smiley: :z

Dan zou het deze moeten zijn.

Michel

wrx Schreef:

You’re right. Zoeken is ook een kunst. :smiley: :z

Dan zou het deze moeten zijn.

http://i187.photobucket.com/albums/x154/wrx01/Proh
unterSea-Dweller.jpg

Michel

Zo mooi !!!