Probeersel: Easylink op een 16610

Geen enkele stalen band zonder adjustable clasp is comfortabel. :thinking:

Oneens, mijn 116234 zit perfect nu ik een 1,5 link heb. Nog steeds geen adjustable clasp. Soms heb je ook gewoon net geluk.

Dat het fijner is soms even te switchen ben ik wel met je eens

1 like

Voor een normaal mens zou dat voldoende zijn.
Voor Robert is dat niet voldoende.

Voor mij ook niet hoor. O to the C to the D D D.

1 like

Ik had het idd ook ooit gedaan en ga het binnenkort weer doen. Het was me destijds niet opgevallen dat de pin minder ver doorstak. Ik heb 'm een tijd lang gedragen en destijds nergens last van gehad (als in: hij is nooit losgeschoten), maar dat is geen enkele garantie.
Wat ik wel weet is dat er (minstens) twee types van de easylink zijn. Mogelijk dat de pinnen van de twee types ook verschillen waardoor het bij mij überhaupt geen probleem was, maar het lijkt me waarschijnlijker dat het toevallig allemaal goed is gegaan.

@willemC Je moet hem indrukken als elke andere pin, maar gezien de pin nauwelijks uit het gat steekt, heb je daar niet veel voor nodig.
@schiller heb je een foto toevallig?

@Watch2Morrow het idee dat je hem kwijt kan raken zou mij om de 10 minuten laten voelen aan mijn pols…

Net bericht van mijn horlogemaker. De horlogemaker heeft het afgeraden, want:

“In de clasp waar deze easylink in hoort zit een gleuf en in die gleuf zit een gat, dus het uiteinde wordt niet alleen geborgd in het gat maar ook in de gleuf”.

Ik ga dus op zoek naar een passende pin!

1 like

Helaas niet. Maar ik hoor het graag als je een geschikte pin vindt. Ik wil binnenkort een nieuwe easylink op mijn gmt m2 zetten.

Voel je dan ook elke keer aan je hoofd?

wat slecht

Deze begrijp ik niet. Gebrek voorstellingsvermogen, denk ik. Wat heeft dat te maken met de pin?

Gewoon de grote rivier of baai checken…

en anders gewoon even naar de winkel ermee gaan…

Kan toch niet zo moelijk zijn een passend pennetje te vinden???

Even met de schuifmaat de dikte opmeten van het pennetje en de breedte van de sluiting! En klaar is kees :slight_smile:

Dan is hij dus te kort.

Is toch raar.
Zit er bij de originele sluiting toch ook niet verder in ?

De Gleuf en Het Gat van een explorer 1 met easylink

Sorry dat t wat vies is, heb t vlug even open gepriegeld

Waarschijnlijk zijn de gaatjes in de “nieuwe” sluiting een iets groter en past het pennetje er prima in!

Bij de “oude” sluiting heb je een “gewoon” pennetje nodig, waar de uiteinden een iets langer, maar daarvoor iets dunner zijn!

Wat jij nodig hebt, is zo een pennetje… aan het eind van het laatste “ringetje” heb je nog ca 1-2mm over. Bij de pen die normaal in de easylink zit is het de helft of nog minder!

veerpennetje

1 like

Hierom dus @Lucky-Luke

Ach
Is dan niet om de lengte maar om de dikte te doen.
Dikte doet er wel weer toe :grin:

2 likes

Size always matters :rofl::rofl:

2 likes

Ik heb om hetzelfde probleem op te lossen voor mijn SD16600 een moderne Oyster met glidelock van de Sub gekocht. De beste looks met het comfort van nu. Dat nu horloge en band niet meer kloppen… het zij zo.

1 like

Via een AD? Die schijnen daar niet al te happig op te zijn als je bijbehorende model niet in je bezit is.

1 like

Niet via een AD geprobeerd. Van Chrono24 gehaald een jaar geleden daar was toen ruim voldoende aanbod.

1 like

Uit interesse; is het uiteindelijk gelukt om het juiste pinnetje te vinden? :slight_smile:

1 like

Easylink 3 jaar later.

2 likes