Probleem chronograaf Omega Seamaster Professional 300M Chronograph, Ref. 2296.80

Hello allemaal,

Ik heb net een Omega Seamaster Professional 300M Chronograph, Ref. 2296.80 geflipperd. Bij thuiskomst merk ik op dat de chronograaf zijn kuren heeft. Het is namelijk zo dat als ik deze start stop, dit géén effect heeft op de chronowijzer maar dat dit de secondenwijzer doet starten en stoppen. Bijkomstig is ook dat als ik die secondenwijzer stop, de klok ook de tijd niet houdt. Ondertussen de vorige eigenaar gecontacteerd en deze zei dat hij deze morgen zeker nog werkte maar dat we het zouden oplossen. Daar ik persoonlijk de volgende dagen géén tijd heb om dit op te lossen en heen en terug te rijden kom ik al even te rade bij jullie. Heeft iemand van jullie reeds iets dergelijk voorgehad?? Waaraan mag ik mij hier verwachten?

Ohja even nog toevoegen, de resetknop indrukken geeft me géén klik. De start stop een aantal keer na elkaar klikken verspringt de chronograafwijzer een tikkeltje vooruit. Na een tiental keer staat hij dan op 2 seconden. Daarna kan ik hem wel resetten.

Bedankt voor jullie hulp,

Jonas

P.S. ik weet het, ik had meer tijd moeten nemen bij verkoper ter plaatse maar ik was zeer gehaast.

Jemig. Heb even gezocht, en hier zit een 7750 in als het goed is. Je problemen lijken - educated guess - gerelateerd aan een te diepe ingrijping van enkele raderen.

En verkopers vertellen in zo’n geval ALTIJD dat-ie diezelfde ochtend het gewoon nog deed, dus dat heeft IMO geen enkele waarde… Als-ie 'm terugneemt ben je goed weg denk ik, laat hem het maar oplossen! Of, mocht je in de buurt wonen (010), PB me maar, kijk ik er even naar.

p.s. Flipper-deal gemaakt op het HF, of daarbuiten…?

klopt een 7750,

Ik ben van 059 België. Niet echt in de buurt. De verkoper zal hem bij zijn horlogemaker binnen doen volgende week, daar hebben we reeds een akkoord over en ik vertrouw de man dan ook op zijn woord.

Flipper deal gemaakt buiten het forum :wink:

Klinkt beter!

Succes! :thumbsup:

Bedankt !