Beste Forumleden,
ik heb vorige week mijn 121 time quartz horloge open gemaakt, omdat de secondewijzer van de chronograaf bleef hangen aan de urenwijzer. Daarvoor heb ik de kroon losgemaakt en het uurwerkje eruit gehaald. Nu blijkt dat de datumschijf ineens los zit. Hoe kan dat? Is er een verband tussen de datumschijf en de kroonpin? Zou ik dat zelf kunnen repareren?
hopend op een oplossing.
Bram
Als je horloge een snelverstelling voor de dag/datum heeft (door de kroonpin half of helemaal uit te trekken) dan is er wel degelijk een verbinding tussen de pin en de datumschijf.
Waarschijnlijk heb je iets verkeerd gedaan bij het verwijderen of terugplaatsen van de stift.
Dank je wel ErikA. Moet ik nu het uurwerk openen om iets met de datumschijf te doen, of kan ik de kroonpin eruit halen en weer op een andere manier terugplaatsen?
ik heb nu gezien dat er een goedkoop ETA quartz caliber in zit waar je niets mee kan als het stuk is. Gewoon een nieuw horloge dus.
Kun je even kijken welk type ETA er in zit?
Met vriendelijke groet,
Inca
er zit een ETA G10 711 in
Jammer van het horloge, dat ziet er best leuk uit.
Misschien de moeite waard om naar een nieuw uurwerk te zoeken? Waarschijnlijk aftermarket omdat ETA niet meer aan derden levert…
Succes! In de kliko kan altijd nog.
Groet, Henk