ik ben in het bezit van een Seiko Kinetic Premier Perpetual.
Ben over het algemeen heel tevreden over dit klokje, loopt mooi op tijd ook als je hem een maandje weg legt. Dan gaat hij in slaapstand en zodra je hem weer gaat dragen springt hij naar de juiste tijd. Alle functies werken naar behoren behalve de datumweergave.
Ik weet niet of er op dit forum ook leden zijn die dit probleem (her)kennen en misschien tips kunnen geven.
De datum loopt wel gewoon alleen als hij bijvoorbeeld de “15e” aan moet geven dan zie je de 5 maar voor de helft. Het is dus zo dat het tweede cijfer op het datumvenster niet genoeg doorloopt/bijft hangen o.i.d.
Is dit een mechanisch defect? en zo ja, heeft er iemand ervaring met een goede horlogemaker in de buurt van Den Haag? Hij is net na de garantieperiode kapot gegaan en zowel juwelier Siebel als Seiko kunnen/willen niks voor me betekenen.
Ik merk dat ik het klokje nu minder draag sinds dit probleem er is en dat is zonde.
Dit is het horloge, er zit een Seiko 7D46 uurwerk in.
Ik heb zelf ook diverse Premiers gehad, maar herken het probleem dat je beschrijft niet. Het lijkt me dus inderdaad een mechanisch defect.
Indien dit net na de garantietermijn gebeurt en men wil je niet helpen, zou ik dat erg vreemd vinden. Een (wettelijke) garantietermijn is een minimale termijn, maar betekent nog niet dat men zich kan onttrekken aan produktaansprakelijkheid.
Het gaat hier om een niet (super)goedkoop horloge, waarvan je zou mogen verwachten dat je daar tenminste 5 jaar probleemloos van kunt genieten. In termen van het Burgerlijk Wetboek heet dat ‘non-conformiteit’. Is geregeld in artikel 17 BW7. En daar is Seiko dan verantwoordelijk voor (wat je met een goedwillende Siebel vestiging zou kunnen aanroepen).
Heel vervelend dus.
Ik hoop dat je tot een oplossing komt met / via de verkoper.
Ik heb de juwelier inderdaad op de productaansprakelijkheid gewezen, deze vertelde mij dat ik contact op moest nemen met Seiko.
Dit vond ik al vreemd want de verkopende partij lijkt mij aansprakelijk.
Na veel heen en weer gemaild te hebben kon ik 50 euro repartiekorting krijgen op een reparatie van naar schatting 300 euro.
Ik vind de service ronduit belabberd en de reparatie kosten nog al hoog. Mocht ik dan toch een hoop geld uitgeven aan reparatie dan besteed ik dit liever aan iemand die wel voor zijn vak staat. Als je zo snel even op google zoekt kom je nog een verhaal tegen van ‘kassa’ waar iemand ook een garantie geschil had met de betreffende juwelier, heel jammer.
Dus dan maar op zoek naar een goede horlogemaker in de buurt.
Ik heb inderdaad contact met Seiko NL gehad.
Je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd, wat je zegt klopt precies. De coulance kwam na heel veel heen en weer gebel/gemail etc. van de juwelier.
Bij de meeste bedrijven krijg je voor een kleine prijs wel een prijsindicatie voordat ze er echt aan gaan beginnen, dus maar hopen dat het mee zal vallen :)!
Ik heb inderdaad contact met Seiko NL gehad.
Je wordt gewoon van het kastje naar de muur
gestuurd, wat je zegt klopt precies. De coulance
kwam na heel veel heen en weer gebel/gemail etc.
van de juwelier.
Bij de meeste bedrijven krijg je voor een kleine
prijs wel een prijsindicatie voordat ze er echt
aan gaan beginnen, dus maar hopen dat het mee zal
vallen :)!
Valt me zéér tegen van Seiko.
(ik denk aan een naamswijziging, heb inmiddels bijna net zoveel Tissot’s als Seiko’s)
Seiko hanteert een garantietermijn van 2 jaar.
Toen hij net stuk was zat ik op 2,5 jaar, inmiddels al weer langer.
Mijn vader had trouwens een Seiko sportura kinetic die ook op reparatie moest, problemen met de kroon.
heb niet heel veel vertrouwen in de Seiko kinetics meer.
Hopen dat de P1lot One dalijk langer mee gaat, en ja ik ben zuinig om mijn spullen :)!
De 7D46 heb ik nog niet moeten instellen, maar andere perpetuels moeten bij het instellen na vervanging van de batterij, de datum ook bij regelen zodat de cijfers juist voor het datumvenster komen.
Lees eens goed de gebruiksaanwijzing. Anders moet de horlogemaker dit kunnen bijstellen. Bij googelen vind je zeker ook wat.