Probleem: drukknop Orient Mako laat zich niet meer vastschroeven

Reeds meer dan twee jaar heb ik als ‘daily beater’ en strandhorloge een Oriënt Mako, en dit naar volle tevredenheid. Echter, sinds enige tijd begon de schroef van de bovenste drukknop (voor de dagaanduiding) regelmatig uit zichzelf los te komen. Inmiddels is deze zelfs in de uitgeschroefde stand (zie foto) komen vast te zitten. Met andere woorden, ik kan nu niet meer gaan zwemmen met het horloge… wat toch problematisch is voor een duikhorloge. Is er hier iemand, of zou iemand me kunnen verwijzen naar iemand, uit België (misschien zelfs regio Leuven) die me zou kunnen verder helpen?

Alvast bedankt!

Ik had het omgekeerde probleem, mijne kreeg ik niet meer uitgedraaid (waarschijnlijk zandkorrel of iets vast komen te zitten in de schroefdraad). Uiteindelijk heb ik dit met een tang “opgelost” en nu draait 'ie weer, zij het stroef.

Jouw probleem lijkt me anders; ik denk dat je een nieuwe pusher nodig hebt om dit op te lossen. Gelukkig zijn deze vervangbaar, je moet ze echter wel ergens zien te kopen. Vraag eens op WUS of op een Orient-groep op Facebook.

Thx. Mijn probleem is inderdaad het omgekeerde. Krijg de schroef op geen enkele wijze nog naar beneden, steevast beweegt de hele pusher mee.

Wellicht kun je eens informeren bij seriouswatches?
Zou ik doen.

Bedankt voor de tip, indien ik geen hersteller in de buurt vind ga ik dat pad bewandelen.