Probleem met band oranje PO

Na slechts een paar maanden dragen al kale plekken.

En er zijn geen wilde of rare dingen gedaan met het horloge.
Heeft er iemand een idee hoe dit het beste op te lossen.
Even terug naar de juwelier is niet echt makkelijk,horloge is in Amerika aangeschaft afgelopen zomer.
In afwachting van een oplossing heb ik vervangend bandje aangeschaft.

Is heel soepel leer en ook lekker oranje.

het is natuurlijk wel het gedeelte waar je pols bv op het bureau rust

schmeink Schreef:

het is natuurlijk wel het gedeelte waar je pols bv
op het bureau rust

Inderdaad.

En omdat de band oranje is valt het op. Bij een bruine of zwarte was het vast niet opgevallen. Ik zou trouwens gewoon de Omega band eraan laten, lekker origineel.

Dat klopt,maar dit is eerste maal dat ik dit constateer op leren horlogeband.
Zit weliswaar 8 uur per werkdag aan werkdesk.
Misschien dat het komt door de kleur, oranje valt wel op natuurlijk.
En is misschien net als rood een niet zo sterke kleur.
Draag wel meer leren bandjes ( verschillende soorten ) en niet eens dure of zo en dan juist de band van de Omega blijkt dan erg kwetsbaar te zijn.
Is trouwens wel de bedoeling om als ik een manier weet om band te herstellen en beter bestand te maken tegen dit soort beschadigingen hem weer te monteren op het horloge.

Gewoon naar een AD gaan en proberen.
Niet geschoten is altijd mis.
Hebt neem ik aan wel een ingevuld garantie bewijs?

Gewoon een stalen band aanschaffen :smiley:

Je kunt altijd naar een willekeurige AD (die Omega verkoopt) om advies in te winnen. Wellicht hebben de personen die daar werken bruikbare tips.

Succes,

MP

Deskdiver :slight_smile:

Als het je ergert een goedkopere (lees niet Omega) band monteren en de originele band in een laadje stoppen

Andere band kopen, originele gesp gebruiken …

Originele band bijhouden …
Restwaarde blijft hoog!

Heb hetzelfde met de bruine band

Gewoon accepteren, schoenen slijten ook…

Kan er niet gewoon een beetje schoensmeer op, in de juiste kleur?

Zijn er dan schoenen van die kleur, ik hoop toch van niet :slight_smile:

Kijk eens in de schoenenkast van een vrouw, en je kunt er vanuitgaan dat er evenveel poets-soorten zijn als kleuren :smiley:

Nou, heb net even online gezocht en de tip komt daar: meng rood met geel…

meer geel minder rood, tip 2

Ben begin februari met de bewuste band en garantiebewijs bij Schaap en Citroen in Rotterdam geweest.
Daar heeft men band en garantiebewijs ingenomen met de belofte om te kijken wat er gedaan kon worden.
Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door een medewerker met de boodschap dat horlogeband klaar lag.
Gisteren naar Schaap en Citroen en jawel band lag klaar.
En wel een splinternieuwe.
Dus bij deze,ik ben zeer tevreden over de garantie van Omega en ook zeer zeker door de service en snelle afhandeling door Schaap en Citroen te Rotterdam.

Ga je deze band dragen want deze gaat ongetwijfeld hetzelfde ‘probleem’ vertonen?

Zou wel moeten maar houd nu nog even het huidige aftermarketbandje er aan.
Is ook oranje met crocoprint,kan ik kijken of deze ook zo snel kale plekken krijgt.
Verder bedenk ik mij is het mogelijk om misschien bandje te poetsen gelijk je ook schoenen poetst maar dan met blanke was.
Dit laatste probeer ik eerst op andera band alvoor ik het nieuwe omegabandje ga gebruiken.