Heb net een Montbrillant cal 41 automaat binnen gekregen, paar dagen onderweg geweest vanuit Frankrijk…
Ik wind het horloge op, zet de tijd en alles werkt… na enkele minuten stoppen de uur en minuut wijzer ermee en de kleine secondenwijzer in de rechter dial blijft gewoon doorgaan. Horloge loopt dus…
Iemand n idee ? Ook het datumverzet doet het niet.
Verkoper is ook verbaasd en ik heb geen reden om daaraan te twijfelen.
Nee, maar het is een teken dat het horloge onderhoud nodig heeft en dat mogelijk het minutenrad/minutenpijp vervangen moet worden. Ken dit exacte kaliber nief, maar reken op een beurtje.
Dit is zeer onwaarschijnlijk bij dit uurwerk, is een ETA 2892 met chronograaf module.
Slippende minuutpijp komt vaak voor als de minuutpijp op het centrumrad zit geklikt en de klemming/frictie niet genoeg is.
Bij dit uurwerk zit de minuutpijp geklemd tussen de spaken van het rad, en dat geeft eigenlijk nooit problemen als het juist is gesmeerd.
Deze gaat via verschillende overbrengingen naar de module waar de wijzers op vast zitten.
Ik denk eerder een probleem met de chrono module.
@williams check het even goed of laat het nakijken door een horlogemaker want bij dit uurwerk is herstelling niet goedkoop.
Ook de datum snelverzetting zou gewoon goed moeten werken, wel even zorgen dat die niet rond 24.00 u staat bij de snelverzetting.