Probleem met de bulova oak helaas

Kan een slecht kontakt zijn .Ik zou het batterijtje er uit nemen , de trimmer voorzichtig 2 x van het ene uiterste tot het andere draaien en dan terugzetten op de gewenste positie.

Lacroix je hebt gelijk ik heb de verkoper een voorstel gedaan optie 1 was: al mijn geld terug en hij het horloge terug, optie 2 was: de helft van wat ik betaald heb voor het horloge terug, en dan hou ik het horloge.

De verkoper heeft al toegezegt dat ie voor optie 2 kiest, daarmee bevestigt hij ook dat hij ook wel wist dat het horloge niet helemaal 100% is, anders kies je die optie niet lijkt mij, iedereen kan wel beweren dat hij stuk is en dat ie de helft van het aankop bedrag terug wil.

Hoe dan ook, nu kost het horloge me in feite niks(bijna niks), en kan ik rustig naar een oplossing gaan zoeken.

Prima keuze Floris. Slaap je toch een stuk rustiger.

Ik sliep toch al heerlijk, blijkbaar wordt het een goedkoop duurkoop verhaal(na de eventuele reparatie).

Voorlopig ligt ie weer lekker in de vitrine mooi te zijn, het is net paris hilton, leuk om te zien van buiten, maar van binnen functioneert ie niet, eigenlijk is de Bulova dus hersendood.

Waarom koop je niet gewoon een nieuw quartz uurwerkje en zet je het in de kast. Met een spacer moet het allemaal wel te doen zijn.

Daar zat ik ook aan te denken maar met 2 linker handen uhm tja dan kan ik hem ook weggooien !

Dan zou ik hem terug sturen en geld terug vragen.
Of ermee naar een horloge maker gaan, en vragen hoeveel het zou gaan kosten. En dan kun je altijd nog beslissen of het dat waard is, om hem te repareren.

Het probleem bij dit horloge is de afstelling van de palletjes van de stemvork op het microwieltje. Dit is een secuur werkje. De druk van de pallen op het wieltje moet juist zijn. Een tweede mogelijkheid is dat de tandjes van het microwieltje een beetje afgesleten zijn.

Waren die adresjes niks, floris? Evt reparatie-offerte bij accutrons.com (budget service)? Of mss weet iemand op de komende Rikketik iets erop te vinden?

Freddy Schreef:

Het probleem bij dit horloge is de afstelling van
de palletjes van de stemvork op het microwieltje.
Dit is een secuur werkje. De druk van de pallen op
het wieltje moet juist zijn. Een tweede
mogelijkheid is dat de tandjes van het
microwieltje een beetje afgesleten zijn.


Hebben we het hier nou over een gewone quartz of over een stemvorkhorloge?
Floris: foto van de binnenkant van je Oak misschien??

Ik had hier iets gelezen van een caliber 214 of ben ik helemaal mis.
Ik heb zo weinig tijd en overlees nogal vlug de topics.

Ik neem even een Bulova pause, ik overstroom effe met informatie, natuurlijk bericht ik weer als er nieuwe ontwikkelingen zijn maar voor nu ben ik het horloge even zat!!!

Bedankt in ieder geval voor het meedenken, dat waardeer ik natuurlijk wel heel erg!!

ik heb nauwelijks verstand van horloges, maar wel van electronica en het systeem wat in een accutron gebruikt was gaat per defenitie niet ineens twee keer zo snel lopen van een beetje spanningsverschil.

wat wel zeer waarschijnlijk niet klopt is het systeem van het tandwieltje waar de vork (die trilt met 300 Hz oid) tegenaan komt. Dat is iets heel aparts met microfijne tandjes.

Dikke kans dat het tandwieltje versleten is. Moet je laten nakijken door een echte horlogemaker dit de bulova’s goed kent.

http://www.accutron214.com/AccutronProblems.htm