Probleem met kroon van Sinn UX

Helaas lukt het mij niet om de kroon van de Sinn helemaal recht totaal terug te schroeven. Hierbij een wat vage foto, macro lukt bij mij niet zo.

Kennen andere Sinn bezitters dit probleem?
Of hebben jullie een idee of ik iets fout doe bij het terugschroeven?

Foto van de achterzijde. Aan de voorzijde zit hij goed. De kroon zit schreef.

Hoi Marijn,

Heb je ook geprobeerd de kroon eerst linksom te draaien tot de kroon het schroefdraad pakt en daarna rechtsom vast? Hoewel ik vermoed dat als de kroon nu al scheef op de tube staat het schroefdraad van of de tube, of de kroon beschadigd is.

1 like

Dat dus !

1 like

:frowning:

Niet blijven proberen , op naar de horlogemakert.

1 like

Ik heb hem er nu beter op. De horlogemakert zal Sinn zelf worden. Zal beginnen met een mail die kant op.

3 likes

Ik heb ontdekt dat ik mijn kroon veel te hard indrukte, waardoor het mis ging. Nu ik dat niet doe gaat het prima. Waarom ik dit opschrijf, ik ga hem waarschijnlijk verkopen en ik wil, als zeikerige moraalridder hier, geen klachten krijg dat ik iets verzwijg.

@SuperC

SuperC wil wel wat weinig geven voor een volledig getegmenteerde ux (incl. band) van enkele maanden oud. Hij zoekt wat goedkopers denk ik.

1 like

Vind ik een raar verhaal, hoe kun je iets scheef op recht schroefdraad draaien dan? Of je nou hard drukt of gewoon draait, het schroefdraad volgt gewoon de banen toch?

2 likes

Waarvan de schroefdraad mogelijk verpieterd is. Maar dat terzijde. :relaxed:

1 like

Vreemd, want hij zit er nu prima op. Als ik hem te hard druk kan hij maar een halve slag maken en zit hij scheef vast, als ik zachtjes druk maakt hij drie slagen en zit hij goed. Ik neem hem wel mee bij de meeting.

Dan vermoed ik dat het eerste stukje schroefdraad van de tube gestript is…

In principe hoef je ook niet hard te drukken. Gewoon de kroon tegen de tube duwen, linksom draaien tot je voelt dat het schroefdraad uitlijnt en dan rechtsom draaien.

1 like

Zo doe ik dat ook altijd nooit probleem .

Ik heb er geen bod op gedaan, toch? Ik liep op Uhrforum een Sinn UX GSG mis voor 1100 euro. Op staal, maar niet getegimenteerd. Een paar maanden oude UX, getegimenteerd, is super natuurlijk, maar even boven mijn budget voor een beater.

1 like

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo. Als je het met een formumlid wilt bespreken doe je dat gewoon per pb. Dit soort publieke discussies gaat niemand wat aan toch?

2 likes

Het was geen verwijt Jaap. Niet zo bedoeld.

1 like

Ik verweet niemand wat. Ik bedoelde gewoon dat hij op zoek was naar een oudere of niet getegmenteerde ux. Soorry als ik me onduidelijk uitdrukte.

1 like

Wat is dat ??

2 likes

Super, dat is als je iets geweldig vindt of benzine met een hoger octaangehalte

1 like

Aha, mijn dank, nu nog te weten zien te komen wat getegimenteerd is. :thinking::joy:

2 likes