Probleem met Seiko Astron

Ik heb een probleem met mijn Astron misschien dat iemand mij kan helpen, de functiewijzer die aan geeft omschakeling naar zomertijd en vliegtuigmodus werkt niet goed als ik de vliegtuigmodes wil inschakelen gaat hij niet verder dan tussen de E (laag) en de F (vol) daarna gaat de wijzer helemaal naar het witte gedeelte. Ik heb het horloge al gereset en opnieuw ingesteld de hele gebruiksaanwijzing doorgespit alles gedaan volgens die gebruiksaanwijzing maar helaas geen oplossing. Anders maar naar een AD die zal hem wel opsturen naar Seikoā€¦ :disappointed_relieved: Caliber is 7X52.

Heb je heel simpel de kroon 1 klik uitgetrokken en de bovenste knop ingedrukt?

Zo gaat ie op zomertijd.

Als ik dat doet gaat gaan de wijzers van de subdial draaien maar de functiewijzer blijft gewoon staan.

Vreemd, ik heb het zelf ook een keer gehad en via een dealer het horloge terug laten sturen. Had hem binnen 2 weken terug, zonder kosten en netjes gepoetst.
Bij de overgang vorige maand heb ik het zelf weer gedaan zonder problemen.

De fuctiewijzer staat nu halverwege op het witte gedeelte en blijft daar staan. Ben al buiten geweest voor goede ontvangst maar het blijft zo.

4uur later terug naar de dealer?

Hoe bedoel je?

Dit is toch niet okay? Of is het nu klaar. Het blijft opeens zo stilā€¦

Neen hij staat nog niet goed ik breng hem deze week naar mij juwelier die is Astron dealer. Heb het horloge niet daar gekocht maar van een gewaardeerd forumlid.

Wees er van bewust dat niet elke dealer zo coulant is. Vooral als het horloge niet bij hen vandaan komt.
Ook es meegemaakt dat het horloge nog in de garantie zat, maar aangezien het een souvenir was en niet bij hen vandaan kwam kreeg ik te maken met ā€˜administratie kostenā€™.

Administratiekosten tot daaraan toeā€¦ maar Seiko garandeert in het eerste jaar een wereldwijde service en in het tweede jaar een landelijke service. Als ie nog in de garantie zit, kan dit nooit een probleem zijn.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik met een andere Astron weleens weggestuurd ben bij een dealer die ook Astrons deed. Die wilde me niet helpen omdat ik het horloge niet daar gestuurd had.

Ik wens je een goede afloop :face_with_raised_eyebrow:

Ok, ik weet niet hoe de bepalingen precies zijn/waren. Maar mn citizen had wereldwijde garantie. Hopelijk heeft seiko de regels beter afgestemd met de dealers.

Wellicht naar de Seiko winkel in Amsterdam gaan?

Herstel: gekocht had

Hij wordt opgestuurd naar Seiko Nederland dus even afwachten.

1 like

De Astron is gerepareerd er was een solar panel defect volgens Seiko Nederland. Hij doet het in ieder geval weer prima.

3 likes