Probleem met SEIKO Monster

Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn Seiko monster, dat ik graag aan jullie forumleden wil voorleggen.

Mijn zojuist aangeschafte tweedehands Monster loopt namelijk te langzaam.
Ik wist bij aanschaf dat het horloge moest worden afgeregeld,maar volgens de vorige eigenaar liep hij te snel!! Ik dacht meteen aan een verkleefde balansveer.
Ik heb hem daarop opengeschroefdom te zien wat er mankeerde en kon zien dat de balansveer naar mijn mening goed zat , maar dat de balans regelmatig onregelmatig bewoog.
Ik zal dit laatste proberen uit te leggen:de balans loopt een paar slagen langzaam en versnelt dan weer een paar slagen en dat dan in een terugkerend ritme.

Toch de balansveer???

Kunnen jullie me nog volgen?

Iemand enig idee wat er aan de 7s26 scheelt?

Ben een echte SEIKO fan en heb juist zulke goede ervaringen met SEIKO uurwerken,Dit stelt me echt teleur.
Wat kan het zijn

Hoi,

Een Seiko met 7S26 uurwerk is gewoon erg sterk, die gaan niet zomaar stuk. Heb je een indicatie van de leeftijd van het horloge/uurwerk? Ook een Seiko heeft eens een servicebeurt nodig, maar over het algemeen lopen Seiko’s lang, erg lang, ook zonder service…

Mijn advies is er een horlogemaker naar te laten kijken. Als de diagnose is gesteld, kun je misschien nog overleggen met de vorige eigenaar voor een regeling van de kosten. Misschien is het iets onschuldigs (magnetisatie??) wat eenvoudig is te verhelpen.

Veel succes (en vooral ook plezier) met jouw nieuwe horloge!

Gr Ron

Ik zou de monster eens op een afregelapparaat leggen, dan kun je zien of jouw visuele waarneming klopt.

Wanneer een horloge snel en langzaam loopt in een cyclus, is er iets mis.
De tijd van de cyclus kan aangeven waar het probleem zit.

Het je al een drupje olie geprobeerd op de steentjes
van de balans en de wieltjes?
Kan geen kwaad en wil wel eens helpen.
grt
Peter

@Tempus Fugit:
Volgens de SEIKO produktie calculator van 1997, kan dat kloppen? Of werden Monsters toen nog niet geproduceerd.

Sorry, moet 2007 zijn…

Ik zou er ook even mee naar een horlogemaker gaan.

Anders is Rob van monsterwatch natuurlijk de expert op dit gebied,vraag hem is of ga eens langs.

Volgens mij heb ik deze (zwarte?) op MP ook zien staan, en een paar weken daarvoor ook al eens?
Als reparatie te moeilijk of te kostbaar is zal ik toch even contact opnemen met de verkoper. Regelmatig te snel, zoals door de verkoper is beweerd, is toch heel wat anders dan onregelmatig (te langzaam) lopen.
Wel opletten dat een dergelijk kaliber ook in goedkopere modellen Seiko5’s zitten, dus niet teveel betalen voor reparatie. Succes ermee ieg.

Rob vraagt geloof iets van 50 euro voor nieuw uurwerk voor in je monster.

Dank voor jullie adviezen, ik heb met de verkoper afgesproken dat hij het horloge terugneemt.