Probleem met vintage aanwinst

Horlogeforum gegroet!

Om wat diversiteit in mijn bescheiden verzameling aan te brengen heb ik onlangs een oude duiker aangeschaft.

Het is een handwinder van Continental. Het is een eenvoudig horloge, maar hoopte er toch nog wel een flinke tijd van te genieten.
Het horloge valt echter regelmatig stil als de secondewijzer de 4 wil passeren. Als het horloge wel loopt zie je het stotteren bij de 4.

Heb er een filmpje van maar die gaat niet in de upload.

Duiden deze klachten op mechanische schade? Of zou ‘normaal’ onderhoud voldoende kunnen zijn dit te verhelpen?

Van het mechanische deel heb ik niet veel verstand, maar heb je al gekeken of hij niet aanloopt. Wellicht de wijzerplaat die iets scheef zit oid?

3 likes

Leuk horloge! ik ben bang dat er een simpel penanker uurwerk inzit.
Het zou kunnen dat de secondewijzer aanloopt tegen het glas of de minuutwijzer.

1 like

Bedankt voor de reacties, zie niet direct dat de wijzer aanloopt op het glas :frowning:

Deze horloges hebben een goedkoop penanker uurwerk, zelf na service heb je geen garantie dat ze goed (blijven) lopen.

1 like

:frowning:️ dank voor de reactie, een nieuw horlogeforum lid heeft aangeboden het horloge te bekijken, hoop dat er iets aan te redden valt :crossed_fingers::blush:

1 like

Ach als de balansas niet stuk is is hij vast nog wel aan het lopen te krijgen alleen echt de tijd houden zal lastiger worden.

2 likes

Vuiltje op het secondenrad denk ik…

1 like