Probleem minuutpijp (?) Tissot PR516GL

Heren,

Enige tijd terug (moet zo een 2 jaar geleden zijn) kocht ik een Tissot PR516GL (movement: 784-2) over van een mede-forumlid.

Echter deed toen reeds - en uiteraard nog steeds - het probleem zicht voor dat de minuutwijzer om de x-aantal minuten blijft stilstaan, terwijl de secondenwijzer wel gewoon correct loopt. Bijstellen van tijd verloopt enorm vlot. Op basis van deze 2 zaken heb ik het forum wat doorspit en kwam ik uit op de minuutpijp die zou moeten bijgeknepen worden.

Aangezien ik na 2 jaar toch volop van het horloge wil genieten en helaas 2 linker handen heb, vroeg ik me af of iemand me hier verder mee kon helpen?

Ik ben gelokaliseerd in België (Brussel en Antwerpen ben ik dagelijks). Stuur me gerust een berichtje indien je me hiermee verder kan helpen en wat dit ongeveer zou kosten.

Tot snel en alvast bedankt! :grin:

En nog een plaatje van het prachtige horloge om af te sluiten:

5 likes

Je weet dat hier ook dames zijn, hè?:slightly_smiling_face: Wel een heel mooi Tissot! Hoop dat 't lukt om 'm weer goed werkend te krijgen!

4 likes

Ik ben geen heer. Ook niet echt een dame eigenlijk, maar dit terzijde.

4 likes

Is inderdaad een kleinigheid voor een horlogemaker. Er zal zeker iemand van het forum in de buurt zitten die je daar verder mee kan helpen.

1 like

Hallo,

Misschien is het beter om gewoon een volledige service te laten doen op dit moment? Dan wordt de wijzerspanning automatisch gecontroleerd en indien nodig aangepast.

Binnenwerk moet er uit, wijzers en wijzerplaat moeten toch al van het binnenwerk gedemonteerd worden en aangezien het 2 jaar geleden ook al een probleem was, had hij toen toch ook al lang geen service meer gehad vermoed ik…

Dit is mijn gedacht hé. :wink:

5 likes

Eens met de vorige reageerder. Laat hem volledig servicen en vermeldt het euvel. Dan kan je daarna weer volledig van je Tissot genieten.

2 likes

Ook eigenlijk wel volledig eens! Personen die dit willen en kunnen uitvoeren… Shoot! :grin:

Niets aan toe te voegen…

Geen slechte gedachten. Op het forum genoeg horlogemakers die dit naar behoren uit kunnen voeren.

1 like