Vandaag kon ik mijn Velatura afhalen. Als een kind zo blij wilde ik meteen de band op maat hebben en om mijzelf gedoe te besparen direct langs de V&D gegaan zodat zij dit voor mij konden doen. Helaas de vaardigheden van het alhier werkend personeel wat overschat waardoor ik nu een probleem met mij band heb. Het lijkt erop dat de busjes zijn verdwenen waarin de pinnen vastzitten waardoor de pinnen nu los in de schakels hangen. Heb nog een busje over en kan de band nu niet meer vastzetten. Weet iemand:
a. Hoe de band uberhaupt versteld dient te worden. Is weer ander systeem dan bij de monster en wordt er niet wijs uit.
b. Hoeveel busjes er oorspronkelijk per schakel nodig zijn
c. Hoe ik aan nieuwe busjes kom, die ene die ik nu heb lijkt me wat mager.
Baal als een stekker, heb een prachtig mooi nieuw horloge die ik niet kan omdoen. Hoop dat iemand kan helpen!
Ik wil je wel aan nieuwe busje helpen.
Volgens mij hebben de schakels er 2 per pen.
Maar ga alsjeblieft naar een seiko verkopende juwelier om de band op maat te laten maken, want het is echt een ramp om te doen.
Overigens kan die juwelier ook busjes voor je bestellen.
Dom dom dom inderdaad, niet over nagedacht, ze verkopen aardig wat Seiko dus ging er ten onrechte vanuit dat ze dit ook wel aankonden. Morgen opzoek naar een fatsoenlijke juwelier in Utrecht. Iemand nog tips waar ik hiervoor het beste terecht kan?
Ik ben destijds met mijn Hamilton ook naar een aantal juweliers geweest. Dit had ook een “busje” systeem, wat door een 3-tal ervaren juweliers niet opgelost kon worden. Toen maar naar een AD gegaan en die hadden het in een paar minuten gepiept.
Ben vandaag overigens wel bij een random horloge maker naar binnen gestapt met mijn Omega, om een schakeltje toe te voegen. Dit heeft hij voor mijn neus (prima) gedaan. Ook heb ik nog even gezien hoe hij een uurwerkje uit elkaar haalde en oppoetste.
Enthousiasme kent géén grenzen, bij beide partijen:D
V&D, zeker een ‘vrijdaghulp’ met nul (horloge)opleiding. En geloof me, het kan niet beter zijn dan in 1973/74 (‘mijn’ V&D tijd op de horloge afdeling). Alles wordt namelijk minder:)
Dank voor jullie reacties en cmejewellery dank voor de van zijp tip! Is niet direct in het centrum maar zal er zo even langsrijden. Zal jullie laten weten hoe dit afloopt. Kan niet wachten om het horloge te dragen!
Ik ben destijds met mijn Hamilton ook naar een
aantal juweliers geweest. Dit had ook een "busje"
systeem, wat door een 3-tal ervaren juweliers niet
opgelost kon worden. Toen maar naar een AD gegaan
en die hadden het in een paar minuten gepiept.
Ik heb mijn Hamilton band zelf ingekort.
Is makkelijk als je weet hoe het moet,die busjes waar die pennetjes in gaan zijn namelijk conisch.
Als het busje verkeerd om zit krijg je nooit het pennetje er ver genoeg in.
Volgens mij zit dit bij Seiko ook zo.
Weet iemand wat die busjes per stuk kosten? De juwelier kon het me niet vertellen en moest het eerst opzoeken. Wat zou ik in totaal kwijt zijn om de band weer aan elkaar te zetten incl busjes? cmejewellery, heb jij hier misschien info over? Thanks!