Probleem

heren,

ik zit met een enorm dilemma…

ik kan op een bekend internationaal horlogeforum, een pracht horloge kopen
scherp geprijsd, en incl shipping and PP (wat dat ook mag zijn)

echter, de verkoper komt uit singapore, en heeft slechts 29 berichten achter zijn naam

hoe werkt dit allemaal, en is het het risico waard
het gaat om een bedrag rond de 400 euro

edwin

Mmmmmm dit blijft wel een risico vind ik. Gaat het om een ebayer met feedback is het wat anders. Overweeg de risicos goed voor jezelf maar besef dat je geen garanties krijgt over de integriteit van de verkoper.

Kijk die 29 berichten eens na, dan krijg je al een betere indruk. Probeer te betalen met Paypall of creditcard, dan kun je altijd je betaling intrekken.

hans

zijn normale berichten, geen gekke dingen
man, ik heb echt mijn zinnen op deze klok gezet

schmeink Schreef:

zijn normale berichten, geen gekke dingen
man, ik heb echt mijn zinnen op deze klok gezet

vraag het dan niet. :wink:

Tja ik snap het gevoel. Wanneer het een koopje is voor een droomklok. Lastig…

Hallo Edwin,

Is het echt een ‘koopje’?

Vaak is het, (helaas) als het te mooi LIJKT om waar te zijn, ook te mooi IS om waar te zijn.

€400,- is en blijft heel veel geld…

Met vriendelijke groet,

Herman

Beste Schmeink,

Als de veilingssite geen eBay is, zou ik het sowieso niet doen, en al zeker niet via “iOffer”. Indien het om eBay gaat, dan zou ik eerst zo goed als mogelijk trachten uit te vinden wat voor feedback er is en dan inderdaad met PayPal of een creditcard betalen, want dan ben je inderdaad redelijk verzekerd en is het risico niet zo groot. Ik heb mijn laatste horloge (3500 Euro) ook via Internet in Amerika gekocht (bij een verkoper die ook via eBay 750 verkopen had gedaan met 100% rating), maar heb daarvoor wel werkelijk alles over de verkoper trachten uit te vinden, en heb uiteindelijk met een creditcard betaald. Dat kostte wel extra, maar gaf een beter gevoel, zo je je kunt voorstellen…:)o

Veel succes!!!

R

watchusseek is een liefhebbers site en een verkoop site
ook daar zal er sociale controle zijn

in nederland betaal je 600/700 euro
nu 340 euro. dus een koopje :wink:

Beste Schmeink,

Doe nou maar! Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, en geniet nog elke dag van mijn aanwinst. Soms moet je een risico-tje nemen…:wink:

tja, hoe kunnen wij je nu helpen hiermee… volgens mij weet je alle voors en tegens al.

op ebay kreeg ik een 2nd chance waar ik niet op tijd kon reageren. verkoper wou het buiten ebay afhandelen, maar ik had daar geen zin in, ik vertrouwde het niet helemaal.
later bleek de omschrijving niet juist. en dat heb je via de rating een sterk wapen in handen om de discussie daarover op te starten.

dus ik doe het niet. maar het was ook niet het droomhorloge waar het over ging. ik ben benieuwd hoe het me zal vergaan als mijn droomhorloge via een ander kanaal wordt aangeboden…

schmeink Schreef:

watchusseek is een liefhebbers site en een verkoop
site
ook daar zal er sociale controle zijn

in nederland betaal je 600/700 euro
nu 340 euro. dus een koopje :wink:

Maupie Caransa zei altijd: “Je moet nooit je winst, maar je verlies rekenen!”

Dus je moet voor jezelf afwegen of je die €340,- ook kan verliezen.

Denk ook aan verzendkosten en de douane!

verliezen kan altijd, of het leuk is, is een ander verhaal

de prijs is incl shipping
of paypal kosten berekend weet ik niet, en de douane omzeilen we gewoon

Nou ja, probeer de douanekosten toch maar in te calculeren. Je weet maar nooit! Verder moet je - denk ik - vooral je intuïtie volgen. Als jouw gevoel zegt dat het goed is, dan zou ik 't doen. Bij veel twijfel: niet doen.

Maar ja, wie ben ik… Succes met je afweging!

daarom ook deze tread, als je blind bent door de liefde zie je dingen over het hoofd :wink:

Check of het geen berichten zijn die hij elf aan anderen heeft gegeven.
Kijk over wat voor items het ging.

Als hij plots van items is veranderd, kan het zijn dat het account gehackt is.
Het gebeurt regelmatig dat iemand die suffe spullen verkoopt, opeens dure horloges gaat aanbieden.
(en na betaling niet meer, dan blijkt het account gehackt).
Laatst was er iemand die opeens een Bullhead, Red monster, Omega etc ging verkopen… Bleek dus niet in orde te zijn.
Dan je geld terugkrijgen lukt, maar duurt maanden.

Als je de 400 euro niet kunt missen zou ik het niet doen, anders: Just do it - Nike

met de verkoper zelf ben ik rond,
alleen wordt het pas defenitief als hij antwoord heeft gekregen van de verkopende partij waar hij een horloge van koopt.
de prijs is daarom zo scherp, omdat de verkoper dus wat nieuws op het oog heeft, en dus geld nodig heeft

let’s wait

ps; dit is de klok waarom het gaat, wel afblijven he

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=226938

Paypal berekend 2.2% bij cc betaling… Althans, voor mijn laatste aankoop.

Ik zou de gok wagen,je zou het je zelf nooit vergeven als een ander er met jouw klok vandoor gaat, en met paypal ben je toch ook redelijk verzekerd?

gr Ron

ik heb besloten het te doen

verkoper en ondergetekende zijn akkoord

pfff, zal een marteling worden