Probleempje met alarmfunctie

Zoals eerder geschreven heb ik recent een Maurice Lacroix Miros Coussin Reveil gekocht via E-bay van een duitse juwelier.
De eerste nacht ging het alarm(reveil) om 04:00 af i.p.v 08:00:S.
Dat was dus erg fijn en niet de bedoeling.
Vandaag ben ik daarom naar de dichtbijzijnste Maurice Lacroix dealer gegaan,(Schute Rosmalen).Ik kreeg te horen dat ik het horloge het beste zelf op kon sturen omdat het een nogal kostbaar horloge is wat hij niet even open kan wippen:(.

conclusie: Vreemd,had verwacht dat hij hem wel even open zou wippen het zelfde model ligt namelijk in de etalage.

Groet,

Rob

Hmm, ja dat is vreemd. En waar moet je hem zelf naartoe sturen? De duitse juwelier of Maurice Lacroix?

Klinkt in elk geval niet echt klantvriendelijk.

Daarnet contact gehad met Carnaby import te Oirschot (o.a Maurice Lacroix importeur)toelichting op gebruiksaanwijzing doorgemaild gekregen.
Wat blijkt ik was vergeten de reference tijd te synchroniseren:)
Conclusie: Lees de gebruiksaanwijzing goed door zelfs al lijkt het soms zo logisch:~

Goed te horen dat het is opgelost! Slordig van de juwelier dat die dit niet even kon bedenken en je zomaar je horloge op zou laten sturen en ook dat niet even aanbied als service.

Eind goed, al goed:D

Jaap-Wim Schreef:

Slordig van de
juwelier dat die dit niet even kon bedenken en je
zomaar je horloge op zou laten sturen en ook dat
niet even aanbied als service.

ah, horloge op internet scoren en dan de juwelier aan het werk zetten. fraai hoor.

maar goed, als ik juwelier zou zijn zou ik die service JUIST wel bieden en de deugnieterige klant een enorm schuldgevoel bezorgen. ik bedoel een goede basis voor een fijne klantrelatie leggen. :smiley:

Dag Stony, begrijp me niet verkeerd, nieuwe horloge’s heb ik voor zover ik weet ook allemaal via het officiele kanaal gekocht!

Een enkele vintage of niet meer leverbaar model (Minerva Pythagore) zoek ik nog weleens op Ebay. Maar ik ben niet iemand die voor een duppie op de eerste rij wil zitten en met hoge poten naar de juwelier ga als er iets mis mee is! Dit was ook niet mijn gedachte achter mijn post.

Wat ik wilde zeggen is dat een juwelier die toch wel hooggeprijsde artikelen verkoopt weinig verstand van zaken heeft als hij de klant vertelt dat ie het maar op moet sturen, waarna de klant dmv een simpel papiertje het euvel zelf al heeft verholpen. Had de juwelier niet even die moeite kunnen doen? Dan had ie er nu een (potentiele nieuwe) klant bij en aan kunnen tonen klantvriendelijk en professioneel/kundig te zijn.

Zoals in mijn eerdere post gemeld vind ik dit dus slordig van een jwelier die hoogstaande klokkies verkoopt. Zou je toch meer van verwachten? … toch?

Tsja, wellicht laat deze juwelier goed zien waarom er zovelen uitwijken naar ebay met nét zulke goede service (geen).
Zo gaat de branche het niet redden ben ik bang. Positief is wel weer dat de échte kenner-juweliers zich nu kunnen profileren. En die draaien opvallend goed these days…
Jur

Jaap-Wim Schreef:

Dan had ie er nu een (potentiele nieuwe) klant bij.

Precies.

Gr rob

Hoe stel ik het alarm in? Rechts onder de kroon zit een drukknop, als ik die bijvoorbeeld op 4 uur zet is het alarm dan ingesteld? Of moet ik dan nog 1x of 2x op de drukknop drukken. Ik probeer van alles maar krijg geen alarm?
Groeten …

Ik ben bang dat de topic starter hier 11 jaar geleden voor laatst actief was…

1 like

Oeps… Nou ja misschien dat iemand toch nog kan helpen?