Zoals eerder geschreven heb ik recent een Maurice Lacroix Miros Coussin Reveil gekocht via E-bay van een duitse juwelier.
De eerste nacht ging het alarm(reveil) om 04:00 af i.p.v 08:00:S.
Dat was dus erg fijn en niet de bedoeling.
Vandaag ben ik daarom naar de dichtbijzijnste Maurice Lacroix dealer gegaan,(Schute Rosmalen).Ik kreeg te horen dat ik het horloge het beste zelf op kon sturen omdat het een nogal kostbaar horloge is wat hij niet even open kan wippen:(.
conclusie: Vreemd,had verwacht dat hij hem wel even open zou wippen het zelfde model ligt namelijk in de etalage.
Daarnet contact gehad met Carnaby import te Oirschot (o.a Maurice Lacroix importeur)toelichting op gebruiksaanwijzing doorgemaild gekregen.
Wat blijkt ik was vergeten de reference tijd te synchroniseren:)
Conclusie: Lees de gebruiksaanwijzing goed door zelfs al lijkt het soms zo logisch:~
Goed te horen dat het is opgelost! Slordig van de juwelier dat die dit niet even kon bedenken en je zomaar je horloge op zou laten sturen en ook dat niet even aanbied als service.
Slordig van de
juwelier dat die dit niet even kon bedenken en je
zomaar je horloge op zou laten sturen en ook dat
niet even aanbied als service.
ah, horloge op internet scoren en dan de juwelier aan het werk zetten. fraai hoor.
maar goed, als ik juwelier zou zijn zou ik die service JUIST wel bieden en de deugnieterige klant een enorm schuldgevoel bezorgen. ik bedoel een goede basis voor een fijne klantrelatie leggen.
Dag Stony, begrijp me niet verkeerd, nieuwe horloge’s heb ik voor zover ik weet ook allemaal via het officiele kanaal gekocht!
Een enkele vintage of niet meer leverbaar model (Minerva Pythagore) zoek ik nog weleens op Ebay. Maar ik ben niet iemand die voor een duppie op de eerste rij wil zitten en met hoge poten naar de juwelier ga als er iets mis mee is! Dit was ook niet mijn gedachte achter mijn post.
Wat ik wilde zeggen is dat een juwelier die toch wel hooggeprijsde artikelen verkoopt weinig verstand van zaken heeft als hij de klant vertelt dat ie het maar op moet sturen, waarna de klant dmv een simpel papiertje het euvel zelf al heeft verholpen. Had de juwelier niet even die moeite kunnen doen? Dan had ie er nu een (potentiele nieuwe) klant bij en aan kunnen tonen klantvriendelijk en professioneel/kundig te zijn.
Zoals in mijn eerdere post gemeld vind ik dit dus slordig van een jwelier die hoogstaande klokkies verkoopt. Zou je toch meer van verwachten? … toch?
Hoe stel ik het alarm in? Rechts onder de kroon zit een drukknop, als ik die bijvoorbeeld op 4 uur zet is het alarm dan ingesteld? Of moet ik dan nog 1x of 2x op de drukknop drukken. Ik probeer van alles maar krijg geen alarm?
Groeten …