Probleempje met Citizen Radio Controlled AS4050

Hallo mensen,
misschien zijn er mensen die hetzelfde probleem gehad hebben?
Heb sinds juli 2007 een Citizen Promaster Titanium AS4050, een ecodrive chrono die signalen uit Frankfurt ontvangt en 's nachts automatisch het uurwerk synchroniseert met de atoomklok aldaar. Sinds een maand lijkt het erop dat ie dat niet meer doet en zelfs de manuele radio update lijkt niet meer te werken op plekken waar het eerst wel lukte. De AS4050 en de zusters AS4020/4030 met hetzelfde binnenwerk werken op dezelfde manier. et zou natuurlijk kunnen zijn dat de ontvangst antenne in de kast los van de print gekomen is, maar voordat ik hem laat nakijken zou ik willen weten of er mensen zijn die hetzelfde probleem met Citizen of andere klokje die op dezelfde wijze gesynchroniseerd worden identieke problemen hebben of hadden?

Groet
Marco

Ik heb dezelfde en geen problemen. Heb je het al buiten geprobeerd met de “6” richting Frankfurt?

Ja heb ik al geprobeerd, maar overdag, dus ik kan het nog eens 's nachts proberen (zucht) of nog eens aan de andere kant van het huis, dat is misschien een iets betere directe lijn met Frankfurt. Het rare is dat ie wel een een nachtje oversloeg, maar nu is het al 2 weken helemaal niet meer gelukt. Zit ook vaak in het buitenland, buiten het bereik van Frankfurt, dat helpt ook niet. Ik blijf nog even volhouden …

Marco

laad hem eens goed op onder een felle lamp ofzo,misschien heeft hij te weinig “power” om verbinding te maken?

gr Ron

Ben net op vakantie geweest, daar heeft ie heel veel zon gehad en per week krijgt ie ook minstens 15 uur vol zonlicht, maar zal het ook eens proberen, je weet nooit.

Marco

Marco330,
Het is heel belangrijk het horloge niet achter een voorruit in direct zonlicht te laten opladen. Ook het horloge in de vensterband leggen en dan maar denken zon brandt er lekker de energie in is uit den boze.
Bepaalde kleding kan ookvan invloed zijn.
Hier hiervoor de Citizen handleidingdiebij het klokje zit of ga naar www.citizen.nl
Groet,
Jan

OK, probleem is opgelost! Was waarschijnlijk een combinatie van al het beton in mijn appartement en een wat lage lading van de batterij, vannacht is ie weer gewoon gesynchroniseerd! Scheelt weer een trip naar een Citizen Service punt!

Marco

Hahaha, ik zag al beelden a la mister Bean, met een antennetje rondhuppelen.

marco330 Schreef:

OK, probleem is opgelost! Was waarschijnlijk een
combinatie van al het beton in mijn appartement en
een wat lage lading van de batterij, vannacht is
ie weer gewoon gesynchroniseerd! Scheelt weer een
trip naar een Citizen Service punt!

Marco

Gelukkig is het opgelost! Al lijkt een lage lading me wat vreemd als je net op vakantie bent geweest en hij ook nog eens 15 uur zonlicht per week krijgt. De mijne ligt soms 1,5 maand in een donkere la en synchroniseerd nog. Als ik me niet vergis, zou hij het 6-12 maanden in het donker moeten doen. De wijzers worden tenslotte uitgeschakeld na 30 min. :wink:

Na 30 minuten al? Dat is wel uitzonderlijk snel zeg. Is dat omdat 'ie zovaak reset ofzo?

Jozias P Schreef:

Na 30 minuten al? Dat is wel uitzonderlijk snel
zeg. Is dat omdat 'ie zovaak reset ofzo?

Ik heb het even nagekeken. Na 30 min. in het donker schakelt de seconden wijzer uit. Uren en minuten lopen gewoon door. Zodra er licht op de wijzerplaat valt springt de seconden wijzer naar zijn correcte positie.

Ja dat klopt allemaal, mijn probleem was dat op de plaats in huis waar de klok lag en altijd wel synchroniseerde het in eens een week of 2 lang niet meer gebeurde. Heb in mijn manual ook gelezen dat vooral in de winter als we wat meer met lange mouwen rondlopen de klok toch niet genoeg licht krijgt en als de lading onder de 70% komt er niet genoeg sap is om een goede update te doen. Probleem is opgelost, mijn Citizen is niet kapot!
Groet,

Marco