Probleempje met Hamilton Jazzmaster eta, rotor plakt

Beste HF’ers,

Mijn 3 maanden oude oude Jazzmaster doet vreemd.

met opwinden lijkt soms de kroon minimaal te haperen, en soms draait de rotor keihard mee met opwinden.

het voelt niet meer boterzacht aan het opwinden.

komt dit vaker voor? is dit een bekend probleem?

leek ook net even met opwinden dat die al zijn spanning verloor aangezien ik de rotor hard voelde draaien

gr.

Jurgen

Klinkt als reversing wheels die niet meer goed werken (rotor draait mee bij opwinden) en versleten tandwielen bij de stem (opwinden kroon hapert)

Niks onbekends maar bekende slijtage in der loop der tijd. De ene uurwerk heeft het sneller dan de ander en het is een redelijk makkelijke ingreep.

horloge is van 20 oktober 2018 nieuw gekocht

Vervelend maar moet wel onder de garantie vallen.
Ik zou er mee terug gaan.

Slecht gesmeerde wisselaars; dat veroorzaakt het mee-zwiepen van de rotor. Het haperen bij het opwinden kan komen door afgebroken palrad-tandjes. Dat laatste is full-service, want die tandjes zwerven dan in het uurwerk. De wisselaars zitten in de automaat-kloof die makkelijk te verwijderen en apart te servicen is.

1 like

Ja sowieso. Komt goed

1 like

Het haperen bij 't opwinden kan ook het gevolg zijn van een defecte kroon, zeker als het opwinden eerst soepel gaat en bij enige tegenspanning van opgewonden veer, begint te haperen.

Hamilton zojuist bij de bijenkorf gebracht.

Ondanks dat die 2 maandjes jong is gaan ze hem versturen onder garantie en laten ze weten of het onder garantie valt of dat het draagschade is :rofl::rofl::scream:

Moet niet gekker worden maargoed ik ga er vanuit dat het allemaal kosteloos word gemaakt onder garantie.