Mijn Omega Seamaster Quartz welke sinds een maand een nieuw batterijtje heeft staat sinds kort af en toe stil, de secondenwijzer wiebelt dan een beetje op en neer.
Een tik(je) tegen het horloge laat hem dan echter wel weer lopen. Soms gebeurt dit een paar keer per dag en soms een hele week niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en of dit verholpen kan worden? En wat de eventuele kosten zouden kunnen zijn?
Ik heb het horloge nu te koop staan op Marktplaats maar zou hem eigenlijk liever laten repareren als dat niet te kostbaar is
Dat ie nog een beetje beweegt, dat betekent dat het electrische gedeelte in elk geval nog werkt.
Ik zou dus denken dat er ergens iets een beetje vuil is geworden. Zo vuil, dat de kracht van de “motor” niet meer genoeg is.
Ik weet vrij zeker dat als je het mechanische gedeelte een keer uit elkaar haalt en een beetje olie geeft ze weer zal lopen als een zonnetje.
als je het laat doen zal het ook niet al te duur zijn verwacht ik. Misschien een paar tientjes.
Voor een paar tientjes maakt een echte horlogemaker het alleen open… en misschien ook dicht, maar meer niet. Als het echt schoongemaakt moet worden ben je echt meer kwijt.
Hallo,
Bij het vervangen van de batterij komt het nogal eens voor dat er vuil in het werk valt. Laten schoonmaken lijkt me in jouw geval de remedie.
Als ik kan helpen? www.creatempo.nl
De meeste quartz-horloges hebben zgn. “low torque” motors, die inderdaad bij de minste vervuiling al niet genoeg kracht meer leveren om het horloge door te laten lopen.
Een echte servicebeurt en je kunt er weer tegenaan!