Probleempje met nieuwe Omega AT - terug naar Omega?

Ik heb mijn best zitten doen om in eerste instantie te begrijpen wat je bedoelt , maar zie 't nu ook.

In combinatie met jouw idee van het deukje leverd dat gewoon een ‘onbestendig’ gevoel op t.o.v het horloge en kan de pret flink drukken. Dat begrijp ik en zou ik ook hebben.

Wel geloof ik dat ‘we’ op een gegeven moment in bepaalde prijsklasse’s en merken verwachtingen gaan krijgen , die misschien niet altijd ‘geoorloofd’ zijn…

Kwa prijs en reputatie van het merk vinden we dat dit niet moet kunnen… Niet mag…

Het valt mij op dat dit soort rare?onvolkomenheden vrijwel altijd gemeld worden bij hogere prijsklasse’s.
En ook altijd jammer genoeg na de koop.
Je kan van te voren kijken wat je wilt , maar dan zie je het niet…

De (te) hoge verwachting van mate van afwerking & kwaliteit?
Terecht min of meer. Ok.
Maar ja…

Kijken met een loep : zit daar nou??? JEZ@s!! Oh nee… Toch niet… Pfiieeuww…

He?! Is die nou anders van kleur??
Is dat op foto’s van andere exemplaren ook zo??

Terwijl een gemiddelde Tissot dan ‘gewoon perfect’ voorkomt…

Of het nare idee dat er dan dus toch aan de plaat zou zijn gerommeld??
( ik zeg nu zomaar wat he? )

Nu je dit idee hebt , is het moeilijk uit je hoofd te krijgen…

Moeilijk hoor… Maar snap je ook.

Misschien is dat deukje wat je dacht te zien , wel net even een ‘kuiltje’/onvolkomenheidje van waar het wijzerplaat-pootje?? aan de onderkant vd wijzerplaat vastzit…

En die index net 1-tje van een overgang van een nieuwe productie indexen? Wel raar net de 12 dan…

Ik hoop dat je er een solide verklaring voor krijgt en je goede gevoel weer terug!

Haha! Ik begrijp precies wat jullie bedoelen, ergens hebben jullie ook wel gelijk natuurlijk. ;-). Helaas valt me altijd alles op en in dit geval was dat dat de 12.00 index gelig leek. De enige reden om de loep erbij te pakken was om mezelf ervan te overtuigen dat het gezichtsbedrog was. Helaas was dat niet zo en dan ik er - en daar kan ik niks aan doen! - niet NIET naar kijken!
Ben benieuwd wat Omega doet!

Gr. Joep

Beste Joep,

het enige wat ik je mee kan geven is dat ik al vele (ook dure) horloges heb gehad en ik altijd imperfecties vond. Blijkbaar zijn we misschien wel te precies. Daarnaast moet je jezelf afvragen of je het horloge open wil laten maken? Nieuwe wijzerplaat zal misschien ook weer afwijkingen hebben. Je bent hem lang kwijt etc etc.

Ik zou zeggen, lekker van genieten en ooit bij een servicebeurt laten bekijken.

Gr., Jeffrey

Hoi Jeffrey,

Heb er zelf ook nog altijd n heel aantal :wink: maar geen enkel heeft zo’n imperfectie. Het valt als je 't horloge om hebt gewoon op en dan kan ik kan er niet van genieten. Dus dan moet ie weg of ik kan kijken of ik er iets aan kan laten doen, gezien 't feit dat ie nieuw is, kan ie terug! Mij maakt t niet of ik m dan n tijdje kwijt ben, zoals gezegd; in deze staat kan ik er toch niet van genieten.

Gr. Joep

Ik vind het ook niet acceptabel voor een horloge van enkele duizenden euries.
Daar moeten de horloges juist het verschil maken met ,zeg maar,midden klasse denk ik.
Een goedkope klok geeft tegenwoordig ook goed de tijd aan en is het hogere segment om het verschil te maken door beter materiaal en verfijnde afwerking.
Vreemd ook dat de klok door de kwaliteits contole komt bij Omega…

Hoi Joep, als je er niet van kan genieten dan moeten ze het voor je oplossen. Hoop dat ze je goed helpen. En daarna genieten van dit mooie uurwerk.

Groet, Jeffrey

Geen idee om er voor een second opinion even mee langs Ferrie te gaan? Volgens mij kom je ook uit Heerlen toch? Aangezien hij veel van (met name vintage) Omega weet

Hoi Erik,

Wilde ik in 1e instantie ook doen, maar hij is de hele maand juni gesloten!

Gr. Joep

Afgelopen dinsdag kreeg ik het bericht van Vossen in Maastricht dat de AT terug was van reparatie! Da’s dus binnen 3 weken!
Dus, gisteren opgetogen naar Maastricht om 'm af te halen, zag er top uit en met goede zin nog een biertje gedaan in een nieuw kroegje.
Daarna ging nog ff met onze hond Billy (labrador van 2 jr) naar mijn ouders en tijdens het spelen…je raadt het al: knalt ie vol met n nagel van zijn poot op het glas: dikke vette plek van de AR-coating af! Klote!

Dus…vandaag gaat ie naar Roland Oostwegel om er een nieuw glaasje op te laten zetten. Op de een of andere manier is een blauwe mij niet gegund: okt 2015 n 1143000 gekocht, die beklijfde niet, toen n 116600; die bleek te klein, toen de AT 38,5, die bleek ook te klein, en nu deze…

Maar…waarschijnlijk heeft over n dikke week een nieuwe glaasje en dan zal het wel weer goed zijn (ik weet t, luxeproblemen ;-))

gr. Joep

1 like

Balen!

Laatst ook erachter gekomen dat een nagel van een hond sterker is dan 904 staal

Het zit je niet mee, Joep!

Wellicht een idee om de AR gewoon te laten verwijderen? Heb je wel het mooie originele glas (glas van Omega is van top kwaliteit, naar mijn mening. Perfecte bolling), maar niet het gedoe van AR.

Wat een pech! Maar wel ok van Omega. Weet je wat ze gedaan hebben bij Omega, nieuwe plaat?

Gewoon doorploegen, het kan niet tegen blijven zitten :slight_smile:

Komt nog nieuw Omega glaasje op, vanmiddag t horloge naar Oostwegel gebracht. Heb er ook aan gedacht om de coating te laten verwijderen, maar vind t bij die plaat net zo mooi dat je er echt OP kijkt.

Nope. Maar de index zag er goed uit, dus ofwel n nieuwe plaat ofwel enkel nog nieuwe index…

Wat een pech tot nu toe met dit horloge…

Je zou denken dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan. Fingers crossed!

Mooi dat 't opgelost is, met die index. En ongelofelijk kl%te dat dit dan weer gebeurt!:unamused:
Doet me denken aan een A3, die ik een paar jaar geleden reed. Was iemand tegenaan gereden, waardoor schade aan de achterbumper was ontstaan. Keurig hersteld en alles door de verzekeraar van de tegenpartij betaald. Maar nog geen week daarna zat er op diezelfde bumper alweer een lelijke veeg in de lak. Waarschijnlijk iemand langsgeschaafd, met uitparkeren. Van zoiets kan ik echt goed ziek zijn! Succes en hopelijk vanaf nu meer geluk met je horloge!

Jeetje, t zit je niet mee. Maar imho de aanhouder wint.

Maareh, is ro wel n ad? Ik bedoel, er zit nog fabrieksgarantie op de rest. Laat je em door derden openen en ze komen er achter, dan ben je misschien je garantie kwijt…

Hopelijk binnenkort dan toch het ‘ongehinderde draagplezier’.

Valt Billy niet onder je eigen inboedel/WA verzekering o.i.d. ?