Zoals een aantal weet, heb ik sinds een dikke week een nieuwe Omega Seamaster Aqua Terra in 41,5mm. Nu dacht ik in 1e instantie dat er een deukje op de wijzerplaat zat, maar dat bleek er niet te zitten. Dus ik gerustgesteld. Nu dacht ik vandaag dat de index op 12:00 een iets afwijkende kleur had tov van de andere indexen, een ietwat bronzen kleur. Dus ik wederom de loep erbij en ja hoor, hij is anders, niet alleen van kleur, maar ook van afwerking.
Ik heb de klok nieuwe gekocht bij een Duitse grijze handelaar. Die had ik al eerder gemaild over het “deukje” en die had toen best netjes gereageerd en mij een DHL code gestuurd waarmee ik het horloge kosteloos naar hem zou kunnen retourneren en hij zou er vervolgens naar kijken. Helaas werkte die gestuurde barcode niet en omdat bleek dat het deukje optisch bedrog was, heb ik hem maar gemaild dat het in orde was.
Nu is het duidelijk dat de 12:00 index anders is en naar mijn mening ook niet goed is en dat de enige partij die dit kan aanpassen Omega is. Ik wil het horloge dus nu niet naar Duitsland sturen; ik heb er dan geen / weinig invloed op en ik denk ook niet dat die veel meer gaat doen dan het horloge naar Omega sturen. Ik wil het morgen naar een bekende juwelier brengen (geen Omega dealer overigens) en kijken of hij 'm naar Omega kan sturen.
Daarnaast heb ik op de Omega site een account aangemaakt (wist niet dat dat kon!) en heb mijn vraag met foto’s en al naar de customer service gemaild met de vraag hoe verder.
Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt, ik houd jullie in ieder geval op de hoogte en wanneer iemand ervaring heeft met zijn klokje naar Omega sturen heeft, deel die ervaring dan gerust!
Dat moet geen probleem zijn. Gewoon naar een AD gaan. Zij verzenden hem naar Omega voor je. Er zijn zaken die servicekosten rekenen (van Baal in Nijmegen) maar die zou ik mijden. Normaal gesproken zal een AD het horloge zonder extra kosten aannemen en verzenden naar de fabrikant (als er garantie is dus).
Ik denk dat die indexen gerodineerd zijn. Of verchroomd - op een ruw oppervlak glanst dat niet. Zie in mijn werk (productie van verpakkingsmateriaal-rotatie-tools) vaak dat er soms stukjes metaal zijn waar het chroom net even wat minder goed hecht. Dan krijg je de kleur in jouw foto.
Eens met Logie, als de kaart is afgestempeld door een certified AD, dan ook handelen daar naar en via een Nederlandse Ad Omega benaderen. Lijkt me de beste en meest logische weg. Succes in ieder geval, altijd heel vervelend om mee te maken.
Met garantiekaart gewoon naar omega service center. Let wel: garantiewerk wordt naar Brussel gstuurd. Dus kan wel een tijdje duren.
Zelfde met mijn smpc gehad. Wond slecht op en had afwijkende index (korrelig). Opgestuurd en door Omega kostenloos voorzien van nieuwe plaat en service.
Mijn vrouw heeft contact gehad met Willy Vossen in Maastricht, zij zijn Omega dealer. Geen probleem om het op te sturen volgens hun (erg netjes), zou wel 4 - 6 weken gaan duren. Ik ben benieuwd of ik in de tussentijd nog een berichtje krijg op mijn vraag aan Omega rechtstreeks.
Vanmiddag dan toch ook een berichtje van Omege gehad, zie hieronder. Die moeite hadden ze zich kunnen sparen, het enige wat ze zeggen is dat ik ermee naar een AD moet gaan en dat zijn gaan kijken wat ermee kan.
Maar goed, ze hebben wel binnen 24 uur gereageerd, al zij het met een standaard antwoord.
Ik zie wat je bedoelt. En als je het eenmaal hebt gezien, blijf je er naar kijken. En als het je stoort, is het goed dat je er mee naar de AD stapt.
Ik zou overigens niet meer met een loep naar een wijzerplaat gaan kijken, dan zie je altijd wel dingen die niet perfect zijn. En als je er een loep voor nodig hebt om een imperfectie eigenlijk pas duidelijk te kunnen zien, zal het allemaal wel meevallen is mijn mening.
Maar goed, ik ben een vintage liefhebber, misschien scheelt dat.