Ik ben nieuw hier en heb laatst mijn eerste horloge via het forum gekocht.
Ik heb een klein probleem met een pushpin van mijn vlinder sluiting.
Deze steekt namelijk elke keer een stukje je naar buiten en prikt in mijn arm.
Ik heb hem terug geduwd maar dan komt die weer naar buiten.
Kan ik hier wat aan doen of moet ik de pushpin vervangen. En als ik hem moet vervangen waar haal ik een nieuwe en kan ik dat zelf.
Op de foto kun je misschien zien wat ik bedoel.
Andere springbar kopen⦠of liever bij een juwelier
laten vervangen, zodra je online weer een verkeerde springbar krijgt toegestuurd ben je weer 6 weken bezig.
bij de forum sponsor ( advertentie hier op de site ) kun je online pushpins bestellen, maar het blijft lastig om in het geval van specifieke problemen daar vanaf een afstand de juiste oplossing bij te vinden.
Denk dat het handig is om langs een juwelier te gaan zoals hierboven wordt aangegeven, die hebben vaak een voorraad in allerlei verschillende maten.
Als ik naar deze band kijk lijkt het mij dat er origineel geen vlindersluiting op heeft gezeten maar een gesp sluiting, aangezien er een stukje uit is, hierdoor zou het zomaar kunnen dat deze er los is opgezet met een niet helemaal passende springbar.
Ook met schouders kan een pushpin uitsteken. Maar ik geloof dat er ook typen zijn speciaal voor sluitingen, daarvan is het uiteinde korter en een beetje afgerond.
Als ik dat zo zie heb je een verkeerde pushpin erin zitten, eentje voor een andere sluiting waar het uiteinde hoort uit te stekenā¦
En normale puspin zal goed moeten zijn, die kan je op verschillende sites bestellen.
Of je gaat even langs een juwelier die een horlogemaker heeft, die heeft dat zo gefixt.
Als je er 1 wilt gaan bestellen, moet je de binnenmaat meten van de sluiting (vaak gelijk aan de bandmaat) en de dikte van de pushpin die door je bandgat past(vaak 1.5mm)
Je kan met een dun pinnetje de pushpin helemaal in drukken dan kun je die eruit halen.
Monteren: 1 kant van de pushpin erin steken en de andere kant induwen dan kan je die erin schuiven en klikt die vast.
Bedankt voor alle reacties, zo snel zoveel reacties ben ik niet gewend van andere fora.
Ik ben zelf net terug van vakantie dus ik heb er nog niks mee gedaan en heb jullie daarom ook nog niet bedankt. Dus bij deze.
En weet iemand een goede juwelier in Leiden waar ik dit zou kunnen laten doen?