Probleempje

Beste leden,

kan iemand mij helpen met dit probleem: ik wilde net mijn Seiko op tijd zetten, trek ik de kroon uit, draai ik 'm naar de goede tijd, kom ik erachter dat ik de kroon los sta te draaien. Toch maar eventjes er terug ingedraaid. In niet-uitgetrokken positie ik 'm ook zo losdraaien. Hoe kan ik dit verhelpen, is er iets kapot?

Het gaat om deze Seiko:

Normaal gezien zal er niets kapot zijn.

Maar bedoel je nou dat enkel het kroontje losdraait of is de hele opwindstift eruit gekomen ?

In beide gevallen zal de opwindstift er toch even uit moeten om de kroon terug vast te zetten.

Als je zelf niet met horlogewerken vertrouwd bent, dan laat je dit gewoon eventjes bij een goeie horlogemaker doen. Is zo gebeurd.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Bedankt voor je snelle reactie Morse. Het is de hele stift die mee komt. Ik durf me er niet aan te wagen, ik breng 'm wel weg! Ik heb zelf ook niet echt het idee dat er iets kapot is.

Edit: weet iemand trouwens een vertrouwde ervaren horlogemaker, omgeving Den Bosch, Eindhoven of Tilburg?

Had hetzelfde met mijn Enicar.

Was kwestie van één scroefje aandraaien.

Groeten,

Martin

Mijn Fortis heeft dit euvel tot tweemaal toe gehad. Beide keren snel verholpen bij de Fortis-dealer.

de kroon zit gewoon op de stift geschroefd, de stif eruit halen, kroon opnieuw vastdraaien en dan weer terug plaatsen. Kan als het goed is bij elke horloge maker gedaan worden.

Willem van den Berg in 's-Hertogenbosch.

Groet,
Arno.

Tak, Achter de Vuurstaal (zijstraat Hinthamerpromade), Den Bosch.
groet,
Peebee.