Problem solving ability: Aevig Huldra

Afgelopen week had ik zoals jullie hebben gezien mijn Aevig Huldra hier te koop staan. Toen de geïnteresseerde koper aangaf dat hij graag de stalen band er op wilde hebben, heb ik die er natuurlijk even gauw op gezet… Althans. Niks even gauw. Na twintig minuten prutsen gaf ik het op. Ik ga meestal op vrijdagavond meestal espressootje/wijntje drinken in het centrum dus dan is even langs de juwelier lopen een stuk makkelijker. Maar ook die was er erg lang mee bezig. En wat bleek, er zat een klein verschil in afmetingen tussen de pushpinholes. Fabrieksdingetje, maandagmorgen modelletje, you name it… Het zorgde er in ieder geval voor dat de endlink er dus niet in wilde klikken, want 1. pushpin is recht en 2. endlinks zijn bij Aevig solide en strak, dus geen speling. Deze voor de prijsklasse ongewone kwaliteit van dit merk is normaal gesproken erg leuk, maar in dit soort gevallen wat onhandig :wink:

De oplossing bleek - na overleg met juwelier en Chip van Aevig (die meteen reageerde op mijn mail over mijn problematiek) - best eenvoudig. Een dikke pushpin gepakt, deze iets (nou ja, behoorlijk) gebogen en in de endlinks geduwd. Ze pins zitten genoeg strak er in dat ze niet kunnen draaien tijdens het er op zetten van de bracelet (anders heb je de kromming niet in de goede richting natuurlijk (volgen jullie het nog? haha).

Resultaat. Bracelet swappen zoals het hoort, in 41 seconden.

Ik kan in het dagelijks leven nog net een lamp vervangen en mijn mountainbike remblokjes strakker zetten, verder totaal geen technisch inzicht. Zoals jullie zullen begrijpen, voel ik me ineens een hele techneut.

8 likes

Prima oplossing lijkt me.

Maar als de band eraf is kunnen de endlinks dan ook los van de band? Want misschien zijn ze verwisseld. En dat door de strakke normen (geen speling) de ene endlink alleen precies aan de ene kant van de band past en de andere endlink alleen aan de andere kant…?

Nee dat is het niet, het was echt dat vooral aan de onderzijde het net niet goed werkte qua klik. Toen ik hem uit Engeland binnenkreeg was de bracelet aan de onderzijde ook niet bevestigd. Dat lukte mij toen vrij eenvoudig, meer geluk dan wijsheid zo blijkt nu.

Tja, dan is de lol er toch een beetje af met zo’n probleem.
Spijtig.

We want PERFECTION! :facepunch:

Grt.

Haha welnee, microbrand charm baby…

Haha, close but no sigar! :smile:

Nee zo iets mag niet, zelfs niet voor een micro/micro brand.

Wel een leuke klok overigens.

Thanx!

Beauty is in the imperfection.

True!

:stuck_out_tongue: