Problemen met "achterklep" Tissot PRS 516

Hallo,

Ik heb een week geleden een van mijn horloges, een Tissot PRS516, naar de juwelier gebracht om het batterijtje te laten verwisselen. Door drukte konden ze het niet meteen vervangen, maar maandag zou het horloge gereed zijn.
Op maandag kreeg ik te horen dat ze er nog niet aan toe gekomen waren, maar ze zouden er meteen naar kijken. 20 minuten later kreeg ik te horen dat het batterijtje was verwisseld, maar dat ze de achterklep niet dicht kregen. Maar dinsdag of woensdag zou er iemand langs komen die hier meer ervaring mee had:S
Zojuist gebeld. Het is nog niet gelukt…:frowning:

Nu is mijn vraag: herkennen jullie dit probleem met een dergelijk horloge? En zoja, wat is er aan te doen??

Mvg, Jacob

Is een drukdeksel toch? Ik denk dat de juwelier geen kast pers heeft.

ticothijs82 Schreef:

Is een drukdeksel toch? Ik denk dat de juwelier
geen kast pers heeft.

Dacht ik ook. het is een kweste van het juiste gereedschap. De horlogemaker heeft een kastpers daarvoor (maar een juwelier wellicht niet meer dan een blokhamer)…

Slecht juwelier dan. Is toch het minste wat je moet hebben om een batterij te wisselen. Niet elke achterdeksel krijg je er gewoon met hand op gedrukt.
Ik zou naar een andere juwelier of horlogemaker gaan en als er kosten aan zitten dit door de eerste laten betalen. En nooit meer terug gaan naar deze daarna.

Ieder deksel is toch met een beetje inventiviteit en inspanning wel fatsoenlijk en zonder schade dicht te krijgen?

Dat zou je denken, maar soms moet je een deksel ook even een beetje terug in model tikken voor je hem er terug opzet. Vacuüm eigenschapje.

Het zelfde heb ik ook gehad. Moest er inderdaad uiteindelijk mee naar een andere juwelier vanwege het niet hebben van een kast pers.

Sommige ‘juweliers’ bakken er inderdaad niet zo veel van. Wilde laatst van een Tissot van mij wat krasjes laten verwijderen. Na het bekijken van het horloge adviseerde de medewerkster in de winkel me dit te laten doen zodra ook de batterij verwisseld zou moeten worden (het is een automaat…).

Update: Ik ben vanmiddag gebeld door de eigenaar met de mededeling dat het aan de pakking lag. Deze moest op een bepaalde wijze in de kast worden gelegd, zodat het deksel goed klemt. Hij heeft een nieuwe besteld en het horloge is dinsdag klaar. Hij vertelde ook nog dat hij de afgelopen week met vakantie was en dat de dames geen ervaring hebben met dit soort kasten.
Ik ga er maar vanuit dat het goed komt. En volgende keer naar een andere juwelier.

Groet, Jacob

Batterijtje te dik “oeps” :S

Tissot spullen moet je in Belgiē bestellen, en die zijn niet echt rap van reactie. Valt me mee dat ie hem volgende week af zegt te hebben.

Dank voor jullie input.

Gisteren heb ik het horloge, voorzien van een nieuw batterij en pakking, weer kunnen ophalen.

Ik was even bang dat door al het “geprobeer” van de verschillende medewerkers het horloge wellicht wat krassen had opgelopen, maar er is niets te zien.

Voor € 5,00 kan ik er voorlopig weer tegen aan.

Eind goed, Al goed :slight_smile:

Mvg,

jacob

wolfje1970 Schreef:

Dank voor jullie input.

Gisteren heb ik het horloge, voorzien van een
nieuw batterij en pakking, weer kunnen ophalen.

Ik was even bang dat door al het “geprobeer” van
de verschillende medewerkers het horloge wellicht
wat krassen had opgelopen, maar er is niets te
zien.

Voor € 5,00 kan ik er voorlopig weer tegen aan.

Eind goed, Al goed :slight_smile:

Mvg,

jacob

Dat vind ik dan toch wel netjes. Idd, genoeg drama verhalen gehoord van deksels met krassen erop… :?