Problemen met datum functie

Hallo allemaal,

Niet lang geleden heb ik een vintage Invicta naar een horlogemaker gestuurd om hem mooi te laten rhodineren en polijsten. Maar nu valt mij de afgelopen dagen op dat hij de volgende probleem geeft: bij het veranderen van de tijd verspringt de datum. Met name wanneer je de tijd terug moet zetten dan geeft hij dit probleem. Is dit een groot probleem en moet ik er direct mee naar een horlogemaker, weet iemand ook wat het probleem zou kunnen zijn?

Groet,

Kasper

1 like

Dat is waarschijnlijk geen probleem. Dat de datum vooruit gaat als je de tijd terug draait is bij sommige vintage uurwerken een luxe feature. Ik had ooit een Lanco die dat had. Best bijzonder!

Niet vooruit, maar de datum springt terug. Meende dat hij dat eerst niet deed

Oh, dan heb ik niets gezegd, dat hoort inderdaad absoluut niet. Kan een verkeerd gemonteerde datumschijf zijn. Ik ben daar geen expert in, maar ik heb dat ook een keer gehad, was vrij gemakkelijk op te lossen bij de horlogemaker. Kostte me een tientje, meen ik.

1 like

Ok

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik mijn horloge naar plaatselijke horlogeboer gebracht die aangeeft dat een tantwieltje versleten is en dat daarom deze niet goed werkt. Wie of wie kan mij hier advies over geven?

Onderdelen zijn niet te bestellen, ik zal dus iemand moeten vinden die het 1 en ander heeft. Met name voor oude automaat uit jaren 60.