Problemen met Linjer GMT na 4,5 jaar, nieuw horloge of repareren?

Hallo allemaal,

Ik heb een Linjer GMT horloge dat ik nu zo’n 4,5 jaar draag maar werkt niet meer zoals het hoort;

1. De afgelopen dagen loopt hij iets achter, ondanks dat ik de batterij pas 3 á 4 maanden geleden heb vervangen.
  2. De datum aanpassen gaat moeizaam — als ik de kroon draai, wil de datum niet altijd meebewegen. Pas na meerdere pogingen lukt het af en toe. De GMT functie en tijd aanpassen werkt prima.

Het is niet de duurste maar het is wel een fijn horloge maar… repareren of over op iets nieuws?
Het uurwerk is volgens hun website een Ronda 515.24H dat ik bij Ali kan kopen voor 13 euro maar daar heb ik geen ervaring mee.

Iets nieuws moet voldoen aan:
Genummerde wijzerplaat
Quartz
GMT of Day Date

Advies en suggesties zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Als het horloge je goed bevalt zou ik het (laten) repareren.
Met een nieuw binnenwerk kan het weer jaren toe. Ik zou het Ronda quartz liever wel bij een betrouwbaar adres kopen.

Succes!

Doe ns een foto van de “linjer”?

Snel een kiekje.

Als het je waard lijkt om 'm te (laten) repareren, zou je dat kunnen overwegen. Maar op internet kan ik bar weinig vinden over het merk en het lijkt erop dat de producent 'm zelf al niet meer in de verkoop heeft. Afhankelijk van je budget zou ik eerlijk gezegd op zoek gaan naar wat nieuws.

Als je de case open krijgt en je zelf het uurwerk kunt vervangen voor zo’n ronda quartz gmt kan je dat overwegen. Zodra je naar een horlogemaker moet kan je beter maar een nieuwe kopen.

Longines heeft een automaat (zonder GMT) die hier wel op lijkt. Verwacht dat Linjer hier zijn ‘inspiratie’ vandaan heeft gehaald.

Het horloge wordt inderdaad niet meer verkocht.
Het merk is ook meer voor sieraden en niet echt een horloge merk.
Als je googled op “Linjer GMT men” krijg je wel wat afbeeldingen te zien.

Budget voor een Grand Seiko quartz GMT is er nog niet. Iets nieuws moet dan ook wel onder de €300 zijn.

In combinatie met een Farer GMT?