Voor een non-chronometer is dit niet apart slecht.
Wat veel interessanter is, is hoe het horloge bij handmatig opwinden aanvoelt (veel weerstand? gaat 't soepel?) en of de gangreserve en amplitude ok zijn.
Als de amplitude terugloopt en het opwinden moeilijker gaat, en als je gangreserve onder de 40 uur zakt, dan wordt het waarschijnlijk tijd voor een beurt.
Je kunt 't horloge wel laten afstellen, maar of je er veel mee wint is de vraag. Dat ligt namelijk ook aan de gebruikte onderdelen.
ETA (ik neem aan dat dat de leverancier is van Edox) levert uurwerken in diverse gradaties, van goedkoop en kaal tot topuitvoeringen met chronometer-certificaat.
In een Edox zal een gemiddeld soort uurwerk zitten, dus minder prijzig, maar ook minder precies (door de gebruikte materialen).
Je bedoelt dus niet 0,9 seconde maar 9 tot 10 seconden. Als dat zo is, leest Henrik het niet fout, maar heb jij het fout opgeschreven. Maar ook in het ongunstigste geval is de afwijking niet schrikbarend. Zeker omdat het in de plus zit, zou ik er gewoon mee leren leven, je hebt nu eenmaal gekozen voor een mechanisch horloge van goede (maar geen top) kwaliteit. Verder is het een prachtig klokje. Gewoon elke zondagochtend voor het kerkgezang gelijkzetten en je kan er weer de hele week tegenaan zonder ooit te laat te komen.
Hallo hoe oud is deze volgens mij heb jij hem nog geen maand dan moet het zich nog een beetje stellen maar een afwijking van 0- 15 sec voor is niets om je zorgen over temaken,anders opnemen hoeveel sec precies en laten afstellen door een goede horlogemaker veel succes Hans:o