goedeavond mensen
hebben jullie dat ook wel een
je koopt een mooi horloge en na lang wachten komt hij bij je thuis
natuurlijk helemaal gelukkig er mee tot je hem om doet en ga dragen
in mij geval deze citizen de kroon stak als een dolk in me arm
heb het opgelost met een stukje vilt er achter te plakken zo dat de kroon iets hoger ligt
ben er tevreden mee maar de vraag is
ben ik hier de enige
wil het graag horen van jullie
voor mij is dit het eerste horloge met deze problemen
hoor het graag van jullie
groet eric
altijd eerst passen voor je wat koopt is mijn advies.
of je moet zien dat de kroon niet uitsteekt maar dat is vallen en opstaan en je leert meer en meer waar je beter op let.
heb ook eerst wat dure fouten gemaakt.
Creatief
Nee, je bent zeker niet de enige. Ik had een Seiko duiker met een mislukte duikersextension. Die prikte ook in mijn arm.
Helpt t als.je m strakker en dan voor de knobbel draagt?
En zo herkenbaar dat de grail van dat moment net niet ideaal blijkt te zijn…
Niet alleen met horloges overigens.
wil mijn horloge altijd laag op de pols dragen dus dan heb je een probleem
trouwens sorry voor de slechte foto’s
Voor de knobbel „no go“. Gaat niet en ziet er niet uit!
Ziet eruit alsof je ergens halverwege je arm hebt
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Gewoon maar doorzetten dus
Dat zorgt ervoor dat we de kroon, welke het probleem veroorzaakt, niet goed kunnen zien.
Hoe groot is de kroon? Vorm? Afwerking?
Dat niet, maar zo draag je niet je horloge, bandje loopt nu over je pols knobbel. Begrijpelijk dat ie in je hand prikt.
Iedere kroon irriteerde me toen ik horloges aan mijn linkerpols droeg. Daarom draag ik horloges rechts
Ik heb die fout ook veelvuldig gemaakt. Zo erg zelfs, dat er op die plek gewoon eeltvorming is ontstaan. Ik ben mijn horloges inderdaad ook strakker gaan dragen, minder grote horloges heeft ook geholpen.
Droeg ze eerst altijd zo, ken je duidelijk zien waar de kroon drukt, deze is 44mm
Vroeger altijd 44-45mm, tegenwoordig 38-40mm.
Deze Vostok is 41mm en 44mm lug to lug maar ik draag 'm achter de pols knobbel en de flinke kroon zit net voor de lijn waar je hand begint te buigen als je die omhoog doet.
En daarmee heb je nergens last van.
Wat mij betreft ook de enige juiste manier. Dat is overigens een erg mooie Vostok die zou ik graag nog eens terug kopen. Die had ik nooit weg moeten doen
@silverseven, mag ik de titel aanpassen naar “Kroon prikt in mijn pols. Wat nu?” … dat geeft iets beter het onderwerp aan.
Ik ervaar overigens hetzelfde en de oplossing bij mij is (zoals een aantal hiervoor ook al heeft aangegeven) de band iets strakker afstellen en het horloge links van de ‘knokkel’ te dragen. Ik heb nu overigens een horloge om met de kroon op vier uur, daarmee heb je geen last. Die draag ik dus ook wat losser.
Hier dus ook. En die ‘eelt’ is heel hardnekkig, duurt een eeuwigheid voordat ‘t weer hersteld. Is mijn ervaring.
De mijne gaat ook zeker niet weg. Inderdaad een heel mooie Vostok. Maar hij is nog gewoon nieuw te koop:
https://www.vostok-watches24.com/catalog/amphibia-170/1063/
Is het voor jou een optie om je horloge aan de andere pols te dragen?
Ik denk als je je horloge los om je pols draagt en hij op je polsgewricht zit, je met veel horloges het zelfde “probleem” hebt.
Draag ‘m zelf altijd achter de knobbel. Nooit een probleem. Mijn advies is dan idd ook, gewoon even doorbijten.