Iemand vertelde me laatst dat hij een vervangend glas had besteld voor een Franck Müller, kosten…
450 Euro
…voor een glaasje
Iemand vertelde me laatst dat hij een vervangend glas had besteld voor een Franck Müller, kosten…
450 Euro
…voor een glaasje
Da’s niet heel extreem. Je moet bijvoorbeeld op een Breitling Navitimer ook geen nieuw glas nodig hebben. Komt aardig in die buurt. En een Speedmaster Pro is met saffierglas 800 euro duurder dan met acrylglas…
Welkom en proficiat met je aanwinsten. Wel jammer dat de FM kuren heeft. T lijkt me ook de kleine secondewijzer te zullen zijn voor de tijd weergave.
Ik heb zelf wel es zitten hobbyen met goedkope hamdopwinders. Wat ik daarbij zelf tegenaan liep, was dat ik de wijzerplaat of niet goed genoeg had vastgezet, of de secondewijzer te hard/ver heb gedrukt, waardoor de secondewijzer tegen de wijzerplaat vastliep. Misschien dat t daar aan kan liggen? Hoop niet dat er iets serieus mis is met t uurwerk.
Betreft t horloge zelf, wel lekker stoer zo met dat rood en zwart. Ligt t aan mij of heeft ie nu 2 kronen?
Volgens mij onderstreept dit juist je eerdere opmerking dat de wijzer wellicht wat moet worden bijgesteld. Boven de linker subdial, bij de 50, lijkt het glas mij het dichtst bij de wijzer te staan…
Bizar dat dit (I) gebeurt bij zo een klok en (II) dit niet in een keer is opgelost!
De klok is weer terug en helemaal gereviseerd ! Hij loopt weer als een zonnetje !
Ze hebben er helaas geen rapport bij gedaan wat er nou precies mis was !
Het is wel onder de garantie gerepareerd.
De enige kosten die ik er aan gehad heb is het verzenden aangetekend en verzekerd ( 300 euro )
Maar al met al erg happy dat die het weer doet
Beste Daan,
Welkom op dit forum. Wat een toestand, die Franck Muller. Gelukkig is het nu opgelost.
Ik blijf het overigens raar vinden dat er wel betaald moet worden voor de verzendkosten als het om een garantie-kwestie gaat. Helaas ben ik dit vaker tegen gekomen en het schijnt dus normaal te zijn.
Maar goed, jij hebt nu een echte Franck Mulller terwijl ik het met een ‘nepper’ moet doen.
Het merk ‘Erken Mechanik’ bestaat, voor zover ik weet, niet meer. De kastvorm en de enigszins frivole cijfers doen mij erg aan een Franck Muller denken. Wellicht is het design van de Franck Muller wel op dit horloge gebaseerd. Tenminste dat hoop ik dan maar. Onder de motorkap brult een degelijke ETA 2824-2. Uiteraard heeft meneer Muller wel veel meer werk in zijn materiaal keuze en afwerking gestoken.
Veel plezier met je mooie horloge en op dit forum.
Groet,
Arvid
Goed dat hij gerepareerd is. Absurd dat je zelf de verzendkosten het moeten betalen…
Goed om te horen!
100% gelijk zelfs
Fijn dat het opgelost is. FM heeft naar mijn smaak mooie horloges. Die van jou vind ik ook zeer fraai, klassiek uiterlijk, maar dan een moderne styling eroverheen.
100% gelijk? Volgens mij liep ie een beetje achter…
Nadal heeft toch een deal met RM?
Of klets ik er nu helemaal langs? ️
Je hebt helemaal 100% gelijk, maar volgens mij liep ie (=horloge) een beetje achter
️:+1:
Heb niet op de tijd gelet
Geeft niet, tijd is relatief. Het is je vergeven.