Ik ben nieuw en dit is mijn eerste post.
Als horloge fanaat vind ik het gek dat ik nog niet eerder dit forum ben tegen gekomen.
Maar dat is voor een later tijdstip.
In Nijmegen zat een goede juwelier genaamd Kamerbeek.
Helaas is deze juwelier nu gestopt.
En op de laatste dag van opening heb ik daar tegen gereduceerd tarief 2 zeer mooie horloge’s gekocht.
Een Cvstos en een Franck Muller.
Nadat ik eerst de Cvstos een paar dagen gedragen heb was het tijd om de Franck Muller om te doen.
Na hem een start gegeven te hebben zag ik dat de seconde dial op 50 sec bleef hangen.
Ik heb het horloge via een andere juwelier naar F.M. laten sturen waar deze binnen de garantie gemaakt zou worden.
Nadat ik bericht gekregen heb dat het horloge weer terug was gekomen deed ik het om in de winkel.
Weer liep het horloge vast op 50 seconden.
Heeft iemand dit eerder gehad en wat nu te doen ? het horloge is weer naar F.M. gestuurd maar heb er helaas niet zoveel vertrouwen in.
Ik denk dat de secondewijzer het glas raakt. Is echt zoiets waar een dozijn horlogemakers overheen kan kijken voordat iemand het door heeft. Dan kunnen ze prutsen wat ze willen, maar het enige wat moet gebeuren is de secondenwijzer bijbuigen. ALS dit het geval is natuurlijk.
Heb geen verstand van FM, maar heb je een foto? Hebben we een beetje een idee.
helaas is het horloge weer onderweg naar zwitserland.
heb even een foto van chrono24 afgetrokken.
Het linker chrono gedeelte blijft op 50 seconde staan en niet de secondewijzer.
Wat vervelend om te horen ! Als het horloge nu weer bij F.M. is zijn je opties wat beperkt. Het zou mischien helpen om een mail te sturen direct aan F.M. om je ongenoegen te uiten over de gang van zaken, en daarmee ook toch even direct contact te hebben.
Dank je ! het is inderdaad niet leuk. maar helaas niks aan te doen ! Ik heb contact gezocht met Franck Muller en die hebben mij het telefoonnummer van de country manager gegeven. Helaas heeft hij altijd zn teleffon uit staan.
En bij FM zeggen ze daarna je hebt gewoon pech.
U wacht maar 3 a4 weken. tot het horloge terug is.
Als dat bedrijf zijn service serieus neemt zullen ze bij de tweede keer het horloge echt wel wat langer in huis houden, dit soort issues zijn killing voor je geloofwaardigheid.
Wel leuk zo’n Franck Müller, zie je niet zo vaak, het is niet direct mijn smaak maar het is zeker een uitgesproken horloge.
Je zou een betere kwaliteitscontrole verwachten van een merk als FM.
Als ze op de hoogte zijn van het probleem en weten dat het horloge al voor de 2e keer terug is gekomen zullen ze het nu toch wel oplossen als ze hun naam hoog willen houden.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik dit horloge zo kitsch vind dat ik het mooi vind.
Wat dat betreft heb ik eigenlijk alleen maar hele klassieke horloge’s.
Linker chrono gedeelte IS denk ik de secondenwijzer, maar wat het dichtst bij het glas zit is de centrale secondenteller van de chronograaf.
…Maar dat is het dus niet… OK, dan snap ik het ook niet. Wens je veel sterkte, mijn ervaring met after sales, van diverse merken, is eigenlijk onveranderd slecht. Lijkt wel alsof ze er consequent B-keuze personeel neerzetten.
Ik ben sinds kort ge-LinkedIn aan een (overigens erg fraaie ) dame die bij FM werkt. Als je ook LinkedIn hebt, kan ik je wellicht met haar in contact brengen. PB me daarover maar (als je dat al mag na 2 posts, weet ik eigenlijk niet).
Jee dat is een starre houding zeg, blijf het altijd raar vinden dat in deze tijd veel bedrijven nog altijd in een stuip schieten als het om klantenservice gaat ! Hebben ze een FB pagina of fan pagina waar je het evt. nog kan proberen ?
Welkom op HF! Opvallend horloge! Ben ook wel benieuwd naar het andere horloge dat je tegelijkertijd kocht. Hoop voor je dat het probleem nu snel en goed wordt opgelost!
In nog geen 665000 jaar !
zoals ik al zei ik ben meer van de klassieke horloge’s heb net een ontzettend mooie iwc gekocht die bijna het tegenovergestelde is als FM
Klinkt niet als een pluspunt, die service. En voor een klokje met een prijs van 9k zou je op zijn minst wel wat meer mogen verwachten. Om te beginnen dat de QC dusdanig is dat de secondewijzer niet aanloopt.
Wat een prijzen man…mijn eerste schok was het design, en de mokerslag kwam bij het zien van de prijzen. Smaken verschillen om het maar eens eufemistisch te houden.