problemen met snelverzet

Vorig jaar een omega uit de jaren '70 overgenomen. Super blij mee, maar verzetten van tijd lijkt wat kuren te hebben.
Er zit een quartz Calibre 1370 in, met snelverzet van uren.
Maar het probleem is, in elke stand van de stift worden de uren verzet. De minuten en datum aanpassen lukt niet.
Is er van binnen is afgebroken? Of zit er een verkeerde stift in? Heb de stift er een keer eruit gehaald en opnieuw erin. Maar het probleem blijft.

Graag jullie geniale oplossing!

alvast bedankt

Centraal in de kroon moet een klein drukknopje zitten om minuten te verzetten. (Drie keer drukken als ik me goed herinner) Dit werkt dus heel anders dan standaard kroon/stift oplossingen, en is gewoon te googlen - ongetwijfeld ook op hf (zoekfunctie) te vinden :four_leaf_clover:

1 like

thanx voor de snelle reactie. Mijn kroon heeft geen drukknopje in het midden dus dat zal het probleem dan wel zijn. Dank voor de link, hier staat mooi uitgelegd welke functies de kroon/stift zou moeten hebben. Ook dat met de onjuiste kroon misschien wel de functies nog zouden kunnen werken. Ga het straks gelijk proberen!

1 like

:four_leaf_clover:

En gewoon de kroon indrukken?
5 sec vasthouden dan los en meteen indrukken en dan gaat de minutenwijzer lopen.
Datum verzet je doormiddel van de kroon en dan draaien en gaat de urenwijzer in stappen en zo pas je de datum aan.
Uit mijn hoofd he haha dus pin me er niet op vast.

Gr,

1 like

Het is gelukt. Dank beiden voor de hulp

2 likes

Mooi zo, veel plezier er mee verder :ok_hand:

1 like