Problemen met versturen buiten europa

Verkoop wel wat via Catawiki, soms zit er eens een koper tussen buiten Europa, heb in de laatst 2 maanden opgestuurd naar Canada (2) en Taiwan, geen van de 3 pakjes is ondertussen aangekomen…
Ik verstuur met bpost aangetekend, de pakjes vertrekken uit B en dan stopt het…ze worden nooit gescand in het land van bestemming…
Iemand tips over hoe het anders of beter kan ?

Bij grotere bedragen gebruik ik altijd DHL Express.

2 likes

Ik gebruik altijd PostNL, aangetekend of verzekerservice afhankelijk van de waarde.

PostNL is voor zo ver ik weet ook de enige in Nederland die daadwerkelijk horloges verzekerd verzend.

2 likes

Ik verstuur ook altijd met PostNl en heb daar nooit problemen mee. Pakketjes naar Canada duurt meestal ongeveer een week, Taiwan wat langer maar komt ook gewoon aan. Vier maanden geleden heb ik een horloge naar China gestuurd en daar geeft de track en trace wel aan dat het in China aangekomen is maar ik zie niet dat het afgeleverd is. Van de koper heb ik niks meer gehoord dus dat zal wel goedgekomen zijn.

2 likes

ja, daar ga je al

2 likes

Gebruik altijd PostNL omdat daar de verzekering tot 5500,- bijgekocht kan worden voor een overzienbaar bedrag. Gebruik PostNL niet voor Frankrijk, hun Franse partner maakt er daar een zooitje van. Catawiki geeft ook aan voor Frankrijk PostNL niet te gebruiken. Fotografeer altijd het pakket in het postkantoor met de verzendsticker er op en fotografeer het verzendbewijs. Stuur die foto’s naar de koper zodat deze ook kan zien dat het adres op het pakket goed is en overeenkomt met de gegeven op het verzendbewijs.
Daarna is het altijd ‘Hope and Pray’, vooral omdat de track en trace systemen van de verschillende couriers niet of slecht op elkaar aansluiten. Ben bijvoorbeeld nu al een paar dagen een Cartier Pasha ‘kwijt’ uit Moldavie maar dat kwam de vorige keer ook goed dus maak ik me niet druk om situaties waar ik geen controle over heb. Succes, komt vast goed :wink:

Toevallig heb ik 2 weken geleden net een horloge via PostNL naar Frankrijk verstuurd. Trackingsysteem gaf na 5 dagen aan dat het afgeleverd was. Werkelijke aflevering was pas na 8 dagen. Geluk gehad?

Wat is het beste betaalbare alternatief dan voor Frankrijk? DHL is bij mij betrouwbaar, maar wel super traag… Lijkt wel of ze in Keulen al mijn pakjes standaard 5 dagen laten liggen.

Klopt, DHL laat alles via Duitsland lopen waardoor er veel vertraging ontstaaat maar is, in mijn ervaring, wel een behoorlijk degelijke organisatie. Verder is het handig om bij tracking hun .de site te gebruiken, krijg je meer info. Voor Frankrijk genruik ik altijd DHL, altijd prima gelopen.

1 like

Kreeg deze morgen een positieve feedback van de koper in Taiwan, ik dacht die is echt wel optimistisch…pakket staat al 15 dagen op status onderweg… Ik dus een vriendelijk mailtje gestuurd met een danku voor de feedback en de belofte om hem op de hoogte te houden van verder ontwikkelingen… Blijkt dat ie gisteren het pakket heeft ontvangen !!

Wat zouden jullie gebruiken voor een verzending naar Rusland (Sint Petersburg) ?
Gewoon Post.nl ?

Persoonlijk zou ik PostNL gebruiken, zeker als het extra verzekerd moet worden boven €500,-.
Het nadeel van PostNL is waarschijnlijk dat ze samen werken met een Russische partner terwijl couriers als DHL mogelijk het gehele proces in eigen beheer kunnen uitvoeren.

1 like

@williams

Ja daar verbaas ik mij af en toe ook over. Ik verzend regelmatig iets naar het buitenland vanwege Catawiki. Laatst een pakketje verstuurd naar Italië. Volgens de tracking zou het horloge nog onderweg zijn na een week. Na contact met postNL bleek het horloge al bezorgd te zijn.

1 like

Mijn pakketje ligt nu ook al een paar daagjes stil in Keulen :sleeping: