Problemen Rolex Datejust

Hallo allen,

In 2010 een draadje geopend over de Datejust van mijn pa uit 1980. Deze heeft toen na wikken en wegen begin 2011 een beurt gehad bij Schaap & Citroen, die €700 kostte. Band kon niet gerepareerd en heeft hij destijds vervangen voor een band die zeer aan je ogen doet.

Juist nu zijn originele band op het punt staat opgestuurd te worden naar Michael Young voor reparatie, houd zijn Datejust er weer mee op. Hij loopt geregeld tientallen minuten achter…

Is dit normaal na vijf jaar en is hij gewoon aan een beurt toe, of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.

Weer een dure beurt en een paar honderd voor reparatie van de band ziet hij eigenlijk niet zitten, maar ik probeer hem toch zover te krijgen :wink:

Mocht iemand een horlogemaker in de buurt van Rotterdam/Breda weten die een datejust wat prijsvriendelijker kan servicen, hou ik me aanbevolen!

Na vijf jaar tientallen minuten verkeerd lopen is niet normaal.
Dat ga je niet oplossen door een eenvoudig onderhoud vrees ik.
Is het horloge recent gevallen?

Volgens mijn pa niet. Hij draagt hem wel dag en nacht, douchen, sportschool (op z’n gemakkie hoor, met zijn 75 jaar) etc.

Ik vrees een beetje voor vochtschade. Die uurwerken zijn zo mooi opgebouwd, en de balans zo goed beschermd, kan haast niks mee mis. Los van een flinke klap (in principe niet dus begrijp ik), kroon altijd dichtgedraaid geweest bij nattigheid…?

Even nagevraagd… Inderdaad is hij niet gevallen en vocht lijkt hem sterk, omdat hij niet aan de kroon heeft gezeten. Hier kon ik ook niets van zien, voor wat het waard is. 's Nachts doet hij hem wel af en daar ook het probleem. In de ochtend loopt hij geregeld uren achter. Na weer omdoen gaat hij weer lopen. Hij zegt evenveel te bewegen als de vorige vijfentwintig jaar, maar ook dat weet je maar nooit natuurlijk :wink:

Zal hem eens meenemen om een tijdje onder de loep te nemen.

Bel anders eens naar Langeler in Made. Daar heb ik wel goede verhalen over gehoord. Je kunt natuurlijk gewoon vrijblijvend advies vragen aan die beste man. Succes ermee!

Langeler is een aardige man met een leuke winkel. Maar míjn horloge mag hij ècht niet open schroeven…

Clockwise in hellevoetsluis heb ik positieve geluiden over gehoord. Is wat verder uit de buurt maar misschien de moeite wel waard.

Ik zeg Hub Hannemann. Google maar even op Blanche Watches in Kerkrade. Hij is wel populair dus hou rekening met een wat langere wachttijd.

Wat is er met de nieuwe band als ik mag vragen, dat hij pijn doet aan je ogen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Reken er wel op dat je 'm een tijdje kwijt bent. Drukdrukdruk daar. Ruud is wel iemand die vrijwel elk probleem op kan lossen.

Als hij na het sporten in de gym, ook een sauna neemt met de DJ, mag je er zeker van zijn dat dat het probleem is.

Hij verliest zijn kleur, need i say more?:wink:

Why? Aftermarket troep?

Bedankt voor de tip, ga ik proberen!

Inderdaad, maar inmiddels contact gehad met Michael Young, dus dat probleem is in principe opgelost.

Dagtripje naar Alkmaar en even bij Wesselink & Vreeker langs!

Ik heb hem eenmalig volledig met de hand opgewonden, en voorlopig geen problemen meer.

Afwachten maar even…