na 4 maanden bij de horlogemaker is mijn Speedmaster pro. (saffieren achterkant, voorkant hesaliet) weer teruggekomen bij me… Hij loopt weer supersecuur, maar…
Als ik het horloge op en neer beweeg, dan rammelt er iets. Alsof het uurwerk los in de kast hangt. Dit heb ik overlegt met Ruud Kuiper en die zei dat hij niet wist wat het kon zijn aangezien alle onderdelen die het uurwerk opspannen goed zouden moeten zijn. Ook suggereerde hij dat er misschien een aftermarket achterkant op zit, en dat dit eigenlijk niet hoort. Nu had ik al bij Omega geinformeerd, en er zou gewoon een 1863 uurwerk in moeten zitten met bijbehorende saffieren doorkijkdeksel. Dit is allemaal zoals het hoort… Nu vraag ik me af: kan dit kwaad? En voor de horlogemakers onder ons: wat moet ik doen?
Ruud Kuiper, hij wist niet waardoor het kwam! Volgens mij heeft de 3572.50 geen spacer tussen het uurwerk en het deksel, dus ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn!:S Hij vertelde dus dat alle schroeven die het uurwerk in de kast vast zetten helemaal goed waren… Nog iemand?
Hij mag dan wel een goede horlogemaker zijn (en dat trek ik ook zeker niet in twijfel), maar feit is dat er iets rammelt in het horloge. En dat hoort niet. Dus zou je eens naar bijv. Ferrie Schweitzer kunnen stappen. Of misschien een andere horlogemaker? Of via de AD naar Omega zelf?
Klopt, Ruud is een topvent, zowel in wat hij doet als in hoe hij doet… Maar feit blijft inderdaad dat er iets rammelt, dan mag natuurlijk niet bij een Omega…