Productiejaar Seiko

beste hf liefhebbers . kan iemand mij vertellen van welk productiejaar deze Seiko is ??

en of dit allemaal een beetje origineel is .

alvast bedankt .

mvg ck

Hoi

8Dxxxx serial met 7s26 zal december 1998/2008/2018 kunnen zijn

Wrs 1998 gezien de staat… zal wel origineel zijn, maar knap dat ie zo verweerd is. Waterschade?

Zonder foto van het uurwerk, of weten welke variant het is kan je niet zeggen uit welk jaar hij is

Caseback klopt toch niet icm de staat van (de rest) het horloge?

2 likes

Nu je het zegt. De hele cashback ziet er niet goed uit. Zou het wel een originele SKX zijn? Lume pip op de bezel lijkt ook niet verzonken

Ik weet niet of Seiko dubbele serienummers uitgeeft…verwacht het niet:
https://watchcharts.com/listing/794900/seiko-automatic-scuba-divers-200m-7s26-0020-day-date-44mm-diver-watch

Die jij nu linkt is ook niet origineel.

1 like

Vond dit ook wat discrepant ja…

Nee klopt, ging er mij meer om dat ze allebei niet kloppen en dat met een simpele zoekopdracht.

Overigens kan een dubbel serienummer wel omdat ze langer dan 10 jaar in productie geweest zijn. 3 dubbel kan ook bij een SKX

1 like

foto van het uurwerk .

ik zie geen nummers .

het lijkt er dus op dat ik voor een paar tientjes een frankenwatch gekocht heb :roll_eyes: :smirk:

Het is ook geen Seiko uurwerk. Geen frankenwatch maar een replica horloge dit. Helaas.

1 like

de bezel en lumme is dus kunstmatig oud gemaakt ?

Ruikt t naar sojasaus? :joy:
Zou allemaal zo gemaakt kunnen zijn ja.

Je had wel gezien dat de secondenwijzer eraf lag voor aanschaf?

1 like

het moet ook niet gekker worden , met rolex en breitling wist je nog een beetje waar je aan toe was , maar nu moet je met Seiko ook al uitkijken .

het is trouwens wel een redelijke namaak . ik heb er ook 1 liggen die durf ik niet eens te verkopen zo slecht . die komt waarschijnlijk uit een trekautomaat van de kermis :woozy_face:

Al veel langer hoor… helaas

ik laat hem evengoed repareren , leuk voor in het werk :wink:

1 like

Dit wist ik niet, maar klinkt wel logisch.

Hoe ben je er aan gekomen en wie heeft hem aan je verkocht (en met wat voor omschrijving)? Ik hoop niet dat dit voor een ban zorgt, maar ik heb ook een keer voor de grap zo’n wish skx laten komen en gekeken wat het was. Daar zat ook zo’n vaag uurwerk in, dus heb de insert eraf gehaald voor een ghost mod. Ghost mod mislukt, de WishKX heb ik met een hamer gemolesteerd, weg gegooid en heb bij wish een refund aan gevraagd.

1 like

via mp als defect , het leek op de foto wel interessant voor die prijs , een paar tientjes .

1 like