Productiekosten horloge

Ik hoop dat ik een beetje op het goede adres ben én op de juiste plaats op het forum. Ik ben 3e jaars student Biomedische Wetenschappen aan de Univeristeit Utrecht. In het kader van het vak ‘Entrepreneur’ moeten wij een ondernemingsplan schrijven voor een bepaald (door ons bedacht) product. Het betreft hier dus niet de realiteit. Ons groepje maakt een ondernemingsplan over een horloge wat mensen eraan laten denken om op tijd haar/zijn medicijnen in te nemen. Een dergelijk product bestaat wel in de vorm van dit horloge: http://www.horlogehuis.com/master.html?http://www.horlogehuis.com/alarmhorloge.htm
Voor het opstellen van het ondernemingsplan moeten we ook bepalen wat de productiekosten (in theorie) zijn van een dergelijk horloge. We hebben al met vele fabrikanten contact gezocht maar geen van alle fabrikanten wil iets loslaten daarover. Vandaar mijn vraag op dit forum omdat er volgensmij veel ‘deskundigen’ hier zijn: wat schatten jullie qua productiekosten van een dergelijk horloge?
Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg mee kan helpen; met vriendelijke groet,

Bernhard Klok.

Toepasselijke naam Bernhard :smiley: ,sorry

Het is lastig te zeggen denk ik, zonder te weten waar het gemaakt word, en misschien nog wel belangrijker; in welke oplage. Ik denk dat je eerst eens moet bekijken wat je potentiële afzet is enzo…

Binnen de marketing/CE in het algemeen heb je bovendien wel een aantal formules voor verkoopprijs berekening op basis van kostprijs, ik zou het eerder die kant op zoeken. (maar dan moet je dus wel over bepaalde cijfers beschikken)

Als ik mag gokken zou ik zeggen niet meer dan een tientje?

Groeten,

Stefan (horlogeliefhebber en 2e jaars Commerciële Economie)

Dank voor je bericht! (ben soms erg makkelijk met namen op forums :smiley: )