Productiekosten horloge

Ik hoop dat ik een beetje op het goede adres ben én op de juiste plaats op het forum. Ik ben 3e jaars student Biomedische Wetenschappen aan de Univeristeit Utrecht. In het kader van het vak ‘Entrepreneur’ moeten wij een ondernemingsplan schrijven voor een bepaald (door ons bedacht) product. Het betreft hier dus niet de realiteit. Ons groepje maakt een ondernemingsplan over een horloge wat mensen eraan laten denken om op tijd haar/zijn medicijnen in te nemen. Een dergelijk product bestaat wel in de vorm van dit horloge: http://www.horlogehuis.com/master.html?http://www.horlogehuis.com/alarmhorloge.htm
Voor het opstellen van het ondernemingsplan moeten we ook bepalen wat de productiekosten (in theorie) zijn van een dergelijk horloge. We hebben al met vele fabrikanten contact gezocht maar geen van alle fabrikanten wil iets loslaten daarover. Vandaar mijn vraag op dit forum omdat er volgensmij veel ‘deskundigen’ hier zijn: wat schatten jullie qua productiekosten van een dergelijk horloge?
Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg mee kan helpen; met vriendelijke groet,

Bernhard Klok.

Toepasselijke naam Bernhard :smiley: ,sorry

Het is lastig te zeggen denk ik, zonder te weten waar het gemaakt word, en misschien nog wel belangrijker; in welke oplage. Ik denk dat je eerst eens moet bekijken wat je potentiële afzet is enzo…

Binnen de marketing/CE in het algemeen heb je bovendien wel een aantal formules voor verkoopprijs berekening op basis van kostprijs, ik zou het eerder die kant op zoeken. (maar dan moet je dus wel over bepaalde cijfers beschikken)

Als ik mag gokken zou ik zeggen niet meer dan een tientje?

Groeten,

Stefan (horlogeliefhebber en 2e jaars Commerciële Economie)

Dank voor je bericht! (ben soms erg makkelijk met namen op forums :smiley: )
We hebben enorm veel moeite gedaan om de marktgrootte te bepalen; er is zeker een markt voor een dergelijk product (we richten op ons kinderen in de leeftijd van 8-18 jaar) maar we schatten dat we per jaar (opnieuw: virtueel) ongeveer 1000 horloges kunnen verkopen; zeg maar tussen de 800-1000 stuls. In eerste instantie gingen we uit van een verkoopprijs van 50 euro (i.v.m. concurrenten), maar we zouden graag dus wat meer over de kostprijs willen weten, en dat is dus inderdaad verekte lastig. Nogmaals, het is allemaal op papier en het gaat meer over het idee maar we willen een zo’n compleet mogelijk beeld krijgen voor het opstellen van balansen/jaaroverzichten e.d.

Bedankt voor het idee !

je zou het aan Steiner kunnen vragen, dan moet hij haast wel een hoog bedrag noemen om zijn prijs te rechtvaardigen :smiley:

of gewoon even op internet zoeken. of me even pb-en.

Productie in China versus Nederland… zal toch een lich verschil in kostprijs opleveren.

Ligt aan wat je wilt quartz/automaat?
Daarnaast aantallen?
Kwaliteit?

Neem even een quartz chrono
standaard citizen uurwerk
300 stuks
kast edelstaal 45mm diameter 16mm hoog
zwarte lederen band met gesp sluiting
gele wijzerplaat
zwarte cijfers
dikke zwarte wijzers

Geen verpakking, geen garantiekaarten

25 US dollar inkoop per stuk
daarmee niet meegerekend verzendkosten invoerkosten etc :stuck_out_tongue:

Bedankt voor alle berichten. Ik krijg nu een beetje een gedachte over de kosten e.d. Dat ga ik verwerken in ons plan, mocht iemand nog verdere info weten over productiekosten van een dergelijk horloge, post het maar want ik hou dit topic nog even in de gaten. Nogmaals: bedankt voor alle antwoorden tot nu toe!

Ben ook bezig met mijn eigen merk, DeVinchy.
Heb al tekeningen van 20 compleet uitgewerkte horloges klaarliggen.
Het eerste prototype komt er binnen 3 maanden aan want ik heb meerdere bedrijven hier gevonden die mijn complexe kasten kunnen draaien. ( alles staat zelfs al op PdF )
Oplages komen in 1e instantie gelimiteerd tot 500 stuks wereldwijd, met certificaat en verkocht via mijn eigen ( in aanbouw ) site. ( dit alles vanwege het geld inderdaad, maar ook exclusief ! )
Van RvS 316L, zilveren wijzerplaat, zilveren logo op de kast, nog nooit geziene kroon etc.
Vanwege de kwaliteit wil ik alleen met Hollandse bedrijven zaken doen. Binnenkort op de markt.

Check ook nog even je prive berichten op dit forum.

leuke berichten !

idd…ben erg benieuwd…